Hamis túrógombóc

Glutén, tej és tojásmentes verzióban. :-)

Ízre tökéletesen megegyezik a túrós társával. :-) Senki nem veszi észre, hogy ez kölesből készült. :-)

Az eredeti receptet a Facebookon találtam. Itt:

Írom az én verziómat: (gluténmentes is)

2/3 csésze kölest felteszek főni 2 csésze vízzel, csipet sóval és 1 EK zsíradékkal (én most kókuszzsírt használtam). Kb. 10-15 perc után, mikor majdnem szétfőtt a köles ("elfogyott a víz") öntök hozzá 1 csésze növényi tejet (én rizstejet használtam), majd 1/3 csésze  kukorica darát (rizsdara is mehet vagy simán köles is) és ízesítettem citromlével és cukorral. Ha megfőtt (ez kb. még 5 perc) leveszem a tűzről, lefedem és hagyom hűlni. Ha már csak meleg, golyókat formázok belőle és pirított glutén, tej és tojásmentes zsemlemorzsában megforgatom. Porcukorral, gyümölcsmártással, növényi tejszínnel tálaljuk.

Párom jóízűen megfalatozta, és megköszönte a finom túrógombócot. :-) Utána mondtam el neki, hogy kölesgombócot evett. :-)