Gyors kakaós keksz gyerekekkel :-)

Ezt a receptet kedves barátnőm U.Timi küldte át nekem, hogy náluk ez a nagy kedvenc. Egyszerű, gyors.

Ha tudunk mindennap kimegyünk a gyerekekkel sétálni, akár esőben is "pocsolya vadászatra", de ma valahogy nem volt kedvem, az időjárástól (esős) szédültem is, úgyhogy gondoltam, remek alkalom ez, hogy együtt süssük meg ezt a kekszet. Még ha mancsolós is lesz.

A gyerekek egyből kivették az összes süti kiszúrót, amit egy padló gyékény vázában tartanak, nappaliban :-)

Mondtam, hogy ez nem kifejezetten kiszúrós keksz, de ők kérleltek, hogy ők hadd szúrják már ki. Kiszúrták. :-) A majdnem 2 évesem, és a majdnem 4 évesem. :-) Ilyen lett. (képen látható) Még nem jöttem rá, hogy kell több képet beszúrni.. 1-et enged eddig..

Tehát a recept pofon egyszerű. Én egyedül a cukor mennyiségén változtattam. Mivel nem eszünk, vagy nagyon minimálisan használunk igazi cukrot. Inkább helyettesítőkkel oldjuk meg az ízesítést, csak amiben nagyon muszáj abba teszünk.. kevesebb mennyiségben. A lányok, ezért nem is szeretik az édes ízt, nincsenek hozzá szokva.

Tehát az eredeti recept innen van.

Az én verzióm pedig,

Hozzávalók:

  • 25 dkg margarin
  • 6 dkg porcukor (porított szőlőcukor is jó)
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 30 dkg liszt
  • 5 dkg cukrozatlan kakaópor
Minden hozzávalót összegyúrunk.

Villával kicsit lelapítjuk. Nálunk a lányok süti szúróval kiszúrták. :-)

200 fokon 10 perc alatt hőlégkeveréssel megsütjük.