Paleo Sütőtökkrémleves almával

Bár levest írtam, mégis valójában egy sűrű állagú ételről van szó.

Köztudott, hogy én imádom a sütőtököt. Az elmúlt 2 hétben rengeteg sütőtököt megettem, különböző formában, különböző ételekben "elrejtve" és még nem untam meg. :-)

Egy nagyon különleges receptet hoztam Nektek, ami másnap még finomabb. Nagyon laktató és egészséges is egyben. Nincs benne semmilyen allergén. Tehát mindenki számára fogyasztható, hacsak a hozzávalók közül nem vagy valamire allergiás.

A receptet itt találtam:

Annyit változtattam rajta, vaj helyett én margarint tettem bele és almaecetből csak 1,5 evőkanállal tettem bele. Nem mertem többet, de aki szereti az ízét és bátor, az nyugodtan öntsön bele többet. :-) Almaecet helyett lehet pár csepp facsart narancslé is megteszi. :-)

Hozzávalók:

1 evk. vaj (én margarint használtam)
1 evk. olíva olaj
1 nagy hagyma apróra vágva
1 evk. curry por
1kg sütőtökpüré                                                                                                                                           2db alma, hámozva, kockákra vágva
1 evk. só
egy csipet fekete bors
1 pohár víz (2 dl- használtam)
1 pohár almaecet (1,5 evőkanállal használtam)

Egy fazékban mlegítsd fel a vajat, az olíva olajat, majd add hozzá a curry port, alacsony hőfokon 15-20 percig főzd, míg a hagyma meg nem puhul.

Időnként keverd meg, hogy ne hogy odakapjon az alja. Ezután a hagymához adjuk a sütőtökpürét, almákat, sót, borsot és 2 dl vizet. Lefedjük. 30-40 percig lassú tűzön főzzük, amíg a sütőtökpüré és az alma meg nem puhul.

Az eredeti recept azt írja, hogy turmixoljuk össze a megfőtt levesünket és öntsük vissza a fazékba, majd adjuk hozzá az almaecetet (el is hagyható) és annyi vizet, amilyen állagúra szeretnénk a levesünket.

Én nem turmixoltam. Érezni szerettem volna az alma darabkákat és a sütőtökpüré darabkáit. :-)

Amikor elkészült, ha szükséges sózzuk, borsozzuk, fűszerezzük.

Nagyon, nagyon finom! Érdemes kipróbálni! :-)