Hamburger I. variáció

 

img_3752.JPG

Péntek este megkívántam a hamburgert. Nem kifejezetten diétás menü :-), ezért én a sültkrumplit mellőztem is, és péntek este csak a hamgurger zsemléket készítettem el. Odafigyelve, hogy estére nem tömjük meg a pocakot. Alig győztem kivárni a reggelt, amikor is már a feltétetek belekerültek.

Úgy gondoltam simán megbírkózok vele, hisz régen  nem okozott gondot ennek elfogyasztása, sültkrumpli és friss saláta kíséretében. Leöblítve egy itallal, és semlegesítve az ízeket egy szelet finom (cukros) brownie-szal. :-)

Ezt a hamburgert imádták a vendégeink, abban az angliai kisvárosban, ahol 10 éve dolgoztam. Ezért úgy gondolom mindenképp itt a helye a blogomban, mert alapjában véve mindenki szereti a hamburgert. :-) A feltéteken lehet kicsit "enyhíteni is", aki sosem szokott "bűnözni". :-) Nem gondolom úgy, hogy ha néha eszünk egy kiadósat attól romba dől az egész egészséges táplálkozás elméletünk. Bizonyos időnként kívánjuk az ilyen ételeket. Nincs is vele gond, ha a mindennapi eledelünk nem ebből tevődik ki. 

Én a nagy hamburger zabálási lázamban elfelejtettem most barbacue szósszal kínálni, pedig Norbival direkt vetettem pénteken. Na sebaj így is isteni volt. :-) Szószok lehetnek ketchup, mustár és barbacue szósz.

Általános tálalási javaslat egy nagy tányérba elhelyezni a hamburgert, egy nagyobb müzlis tányérba beletölteni a friss sültkrumplikat, majd a tányérra elhalmozni a friss saláta köretet.(salátalevél, uborka, paradicsom, paprika). Kis szószos tálkákba pedig a szószokat, igény szerint.

A hamuberger zsemle recept ötletet innen vettem. Itt részletesen, fotókkal kiegészítve le van írva az elkészítés.

A hamburger zsemle TEJET, TOJÁST, GLUTÉNT TARTALMAZ! Ezekre allergiások NEM FOGYASZTHATJÁK!!!!

Húspogácsát most nem sütöttem. Az Aldiban találtam egy gyorsfagyasztottat, az volt ráírva, hogy 98% marhahúst tartalmaz. Elhittem. :-) A gyerekek úgysem ettek ebből.

FELTÉT:

húspogácsa grillen elkészítve

kisütött bacon szeletek (kb 2-3 került egy húspogácsára)

sajt

tükörtojás

ananász (a bacon zsírjában kisütve)

Ebben a sorrendben kerültek a hamburger zsemlébe, amelyeknek a belsejét grillen kicsit megpirítottam.

Nagyon finom, laktató! :-) Én 3 falattól telítődtem, :-)