Szilvás zabpelyhes joghurt

img_3797.JPG

Ezt a receptet a Nők Lapja Konyhája szeptemberi számában találtam. Eredetileg tejmentes változatban szerettem volna csak elkészíteni, de gondoltam Norbi se maradjon ki a jóból, így ez a verzió neki készült natúr joghurtból.

Holnap a lányoknak készítem el növényi tejszínnel.

Nagyon egyszerű, gyorsan elkészíthető, egészséges, alakbarát finomságról van szó.

Mivel már a szilvaszezonon túl vagyunk, így én fagyasztott szilvából készítettem el.

Recept:

15 gramm szilva

1 teáskanál fahéj

3 dl natúr joghurt

kb. 2 marék zabpehely (én gluténmenteset használtam)

Elkészítés:

A szilvákat kiengedés után összeturmixoltam a fahéj felével. Félretettem, majd a joghurtot elkevertem a maradék fahéjjal. Egy pohár aljába először a fahéjas szilvát kanalaztam be, majd megszórtam a tetejét zabpehellyel. Erre jött rá a fahéjas joghurt, ennek a tetejét is megszórtam zabpehellyel. Ez a mennyiség 2 pohárkára elegendő.

Ha valaki szeretné, ízesítheti cukorral, mézzel stb., de így is nagyon finom. :-)

Ideális reggelire, tízóraira, uzsonára, de desszertként is fogyaszthatjuk ebéd után, illetve amikor (egészséges) finomságra vágyunk. :-)

Más gyümölccsel is elkészíthető.