Banoffie pie glutén, tej és tojásmentesen

 

banoffie_pie.jpg

Aki Angliában élt, él biztosan örökre szívébe (ízlelőbimbójába) zárta a Banoffie pie krémes, karamellás felejthetetlen mennyei ízét. Noha nem alakbarát, de legalább isteni.

Receptem végére belinkelem az eredeti verziót is, de akinek tiltólistás a glutén, tej és tojás, annak pedig leírom hogyan készítettem én el ezen allergének nélkül. Az én verziómat, a nem túl keményre kidolgozott növényi tejszínhab (helyett tejszínkrém) súlya lehúzta, nem cukrászmű, de ízében vetekszik az eredetivel.

Lépésről lépésre írom:

1. lépés: 250 gramm digesitve kekszet összezúzok, összekeverem 100 gm olvasztott zsiradékkal. (vaj, margarin, kókuszolaj stb)
Belenyomkodom egy 20 cm-es tortaformában (én 18 cm-esbe tettem).

2. lépés: Készítek cukormentes sűrített tejet, (ha Neked nem gond a cukor, simán vehetsz sűrített tejet)

1 liter növényi tej (én kókuszos rizstejet használtam) (sima bocitejből is lehet)
350 gramm cukrot (én eritritet használtam)
1 db vanília rúd
Az összetevőket lassú tűzön főztem kb 2 órán át, 10 percenként kevertem. (1 óra 15 perc elteltével nem hittem benne, hogy be fog sűrűsödni, de be fog, :-) just keep going!

Amikor elkészült a sűríett tej, beletöltöttem egy üvegbe. Később még jobban sűrűsödni fog. hidegen.

Sűrítet tej forrás itt.

3. lépés: Toffee réteg
100 gr vajon (kókuszolajon) megolvasztunk 100 g barnacukrot. Amikor a cukor elolvadt, akkor hozzáöntünk 4 dl sűrített tejet. Én a saját házi készítésűt öntöttem hozzá.
Gyakran megkevertem, meg kell várni, míg elkezd forrni. 1 percig forrjon aztán elzárjuk a gázt, és rásimítjuk a kekszes alapunkra. Hagyjuk kihűlni, amikor már kihült, betesszük a hűtőbe, hogy kicsit jobban megdermedjen a karamell réteg, kb 1 -2 óra. Ezután kivesszük a sütit, és a toffee rétegre karikázzuk a banánokat, én annyit karikáztam, amennyi épp hogy beterítette. kb 2 db.

4. lépés: Tejszínhab réteg
Akinek mehet a tejszínhab, készítse el a szokásos módon, 2 dl tejszínbe verjen fel 1 db habfixálót amikor már kemény akkor kenje rá a toffee alapra.

Növényi tejszínesek, készíthetnek növényi tejszínt, rizsből, kókuszból, én kókuszos rizses pudingot készítettem a növényi tejkészítőmmel. Házilag, vagy vesztek a boltban növényi tejszínt, vagy gázon is lehet készíteni.

Végezetül reszeltem rá csokireszeléket.. és megszórtam (megömlött) cukrozatlan kakaóval. Betettem a hűtőbe tálalásig.

Ihlet eredeti recept alapján. Innen