Digestive keksz házilag

digestive_keksz.jpg

Volt egy idő, amikor tortáim alapjának szeretettel választottam ezt a házi készítésű digestive kekszet alapul. Szeretem, ha egy tészta alap ropogós, változatos, és nemcsak "mezei" piskótatészta az alap, de önmagában fogyasztva is kitűnő választás egy finom teával, kávéval. Bár mi ritkán nassolunk, de időnként kell. :-) A híres angol finomság a Banoffie pie alapja is többet között a digestive keksz. :-)

Ezt a verziót én gluténmentesen készítettem el, hogy Bogika is tudjon falatozni belőle, természetesen sima zabpehellyel is elkészíthető, amit könnyedén beszerezhetünk bármely közértben és tizedannyiba kerül, mint gluténes társa.

Amire szükségünk van:

12,5 dkg kókuszolaj
80g cukor (nádcukor, eritrit, xilit, stevia, méz stb.)
1 teáskanál útimaghéjfű
1 teáskanál vanília esszencia (saját készítésű, intenzívebb, mint a bolti, ezért kihagytam a vaníliás cukrot)
12,5 dkg (gluténmentes) zabpehely
15 dkg (gm) liszt
0,5 teáskanál sütőpor
100 g étcsoki (aldi-s glutén és tejmentes tortabevonót használtam)

Elkészítés:

A csokoládét felvágom apró kockákra.

A kókuszolajat a cukorral habosra keverem, majd hozzáadom a vanília esszenciát.
A liszthez hozzászitálom a sütőport, majd hozzáadom a kimért zabpelyhet és az útimaghéjfüvet, jól összekeverem, majd a folyékony masszát beleöntöm a lisztes egyvelegbe.
Jól formázható masszát kapok.

Pici golyókat formálok, majd sütőpapírral kibélelt tepsibe nyomkodom őket. Előmelegített sütőben 200°C fokon 10-15 percig sütöm. Akkor kell kivenni, amikor a széle pont elkezd aranybarna lenni.

Nem szabad magára hagyni, mert nagyon hamar megég.

Hagyom kihűlni a tepsiben, kicsit még puha, de amint kihűl, megkeményedik!

Ihlet