Gyümölcsfagylalt házilag főzés nélkül

Glutén, tej, tojásmentes és hozzáadott cukor nélkül

gyumolcsfagylalt.jpg

A meggyes pitéhez megkívántam a fagyit, tejszínem volt lefőzve, így csak a fagylaltot kellett gyorsan összedobnom.

Az alábbi összetevőkre volt szükségem:

1,5 db érett, fagyasztott banán

1 bögre (2 dl) fagyasztott meggy

30 ml kókusztej (más növényi tejjel is finom)  

gyumolcsfagylalt_hozzavalok.jpg

Elkészítés:

A hozzávalókat a kókusztej fokozatos hozzáadásával krémesre turmixoltam. Jelen esetben frissen tálaltam és fogyasztottuk, a maradék fagyit egy műanyag dobozba kanalaztam, majd betettem a fagyasztóba, óránként (4 órán át) meg kell keverni, hogy elkerüljük a kristályosodást. (nálam 1 keverés kimaradt, altatás miatt, látszik is a képen). Nagyon finom, igazi gyümölcsfagyi! Hagytam benne meggy darabkákat. Nem kell külön édesíteni, ha valaki mégis szeretné, akkor adhat hozzá pár csepp mézet.

Fogyaszthatjuk önmagában nyáron, igazi hűsítő gyümölcsíz, illetve finom sütivel szervírozva is. Mi sütivel ettük, feldobta a Meggyes piténket a fagyi és a tejszín.