Habcsók tojásmentesen

habcsok.jpg

Ha tojásallergiás vagy, de szereted a habcsókot van egy jó hírem, nem kell lemondanod róla. Sőt tortakölteményeidet is diszítheted vele, mert tojásfehérje helyettesítőként is használjuk.

A Habos fagyos blogbejegyzésemben megtalálsz ezzel a recepttel kapcsolatos minden információt, fázis fotókat is.

Legelőször ebben a facebookos csoportban olvastam a csicseriborsó "tejszínhabról" Varga Szilvia "tollából". Nekem akkor ezt túl bizzarnak tűnt és "lapoztam". Karácsony előtt kicsivel pedig Mindenmentes Nóri tett fel csicseriborsó konzervléből készült habcsók receptet ebben a csoportban.

Ekkor még mindig nem hittem el, hogy a csicseriborsó konzervléből ilyen finomságok készülhetnek.

A 3.facebookos csoportban feltett kérdésemre, hogy süteményekben mivel helyettesíthetem még a tojást, ha nem szeretnék tojáspótlót használni egy kedves tag megemlítette a csicseriborsóléből készült tejszínt és elirányított erre a faceboos oldalra.

Recept a habra (sok változat van fent, nekem ezzel sikerült 2. próbálkozásra) 

50 ml csicseriborsó konzervlé

50 gramm cukor (én porcukrot használtam)

2-3 csepp citromlé (citromból)

Szükségünk van még egy elektromos habverőre és úgy 20-30 percnyi türelemre :-)  A művelet elég hosszas. Az ember már-már feladja, de aztán kezd kemény habbá válni a két összetevő. Ez már fél siker, mert ha habcsókot nem is készít belőle, különböző desszertekbe felhasználhatja.

Én a csicseriborsó konzerv levét kimérve betettem 1 napra a hűtőbe. Másnap használtam fel.

Először alacsony fokozaton habverőztem, beletettem a citromlevet, majd amikor habbá avanzsálódott a csicseriborsólé, kanalanként adagoltam hozzá a porcukrot és emeltem a fokozatot, fontos, hogy ne zúdítsuk bele, hanem apránként adjuk hozzá a porcukrot. Amikor szépen összeáll a hab, akkor kanál segítségvel sütőpapíros tepsire helyezzük, de tehetjük habzsákba is és úgy nyomhatunk formákat.

Én 90 fokos sütőbe tettem 1-1,5 órára. Még barnulhatott volna, de már így is meg lehetett fogni, anélkül, hogy összeroppant volna. Nem szabad nyitogatni és ellenőrizni a habcsókokat, mert összeesik. Ez tökéletes recept, hogy gyakoroljuk a türelmet. :-)

A készítés folyamatáról fotókat itt találsz.

Aki szereti az édesízt, érdemes elkészítenie, mert szuper módon feldobhatjuk a tortánkat.

Nekem (nem eszek édesen) túl édes volt, rosszul lettem tőle :-(, pedig szívesen pepecselnék vele, mert megéri. :-)