Barna rizsgombóc csokoládé öntettel növényi tejszínnel

Glutén, tej és tojásmentes

rizsgomboc_desszert_csokolade_ontettel_timilini.jpg

Ezt a desszertet ma alkottam meg. Sokat fogyasztunk barna rizst, egészségesebb is, mint fehér, fényezett társa.  Szeretnélek Titeket is bátorítani, hogy egyetek minél több barna rizst. :-) Ha idegenkedtek az ízétől, túlságosan megszoktátok az évek során a fehér, finomra csiszolt rizst, akkor fokozatosan vezessétek be étrendetekbe.

Kezdésnek jól jöhet pl. egy vegyes köret, pl.burgonyapüré és zöldséges barna rizs. Ízesítheted egy kis vegamix-szel (vegeta) is, de ha igazán biztosra szeretnél menni, akkor a képen látható desszertet ajánlom figyelmedbe.

Ha ügyesen tálalod senkinek nem fog feltűnni, hogy valójában barna rizst eszik. :-)

Lássuk mire van szükségünk az elkészítéséhez.

1 bögre barna rizs

1 bögre kókuszreszelék

csipet só

víz

1 bögre növényi tej (én kókusztejet használtam)

gluténmentes zsemlemorzsa

zsiradék (én kókuszolajat használtam)

Csokoládé öntethez a tejcsoki receptemet használtam fel, de ide is leírom.

1 pohár növényi tejszín (2 dl)

1/4 pohár édesítő (mi ízlésünknek ennyi elég volt)

1/2 pohár kókuszzsír

1/2 pohár cukrozatlan kakaópor

Csokoládé öntet elkészítése:

A növényi tejszínt egy lábasba beleöntöttem, hozzáadtam a cukrot (én nádcukrot használtam, szeretem ahogy karamelizál), lassú tűzön addig kevertem, míg a cukor szemcsék elolvadtak a tejszínben. Ezután hozzákevertem a kókuszzsírt és legvégén a kakaóport.

Most nem öntöttem szilikonformába, hanem a desszertes tálka aljára ebből a csoki masszából öntöttem. Betettem kicsit a hűtőbe.

Növényi tejszín én általában házilag készítem növényi tejfőzőmmel, de ha pl. utazunk akkor veszem, könnyebb tárolni. Cocomast ajánlok desszertekhez.

Rizsgombócok elkészítése:

1 bögre barna rizst alaposan átválogatok, átmosok. Főzés előtt kb. 30-45 percre beáztatom, hogy hamarabb puhuljon. Ezután ugyanebben a lében felteszem főni. Ha kevés a víz, akkor öntök még bele, 1 bögre rizshez 2 bögre vizet öntök. Mérsékelt tűzön felteszem főni a csipet sóval és a kókuszreszelékkel. Minden rizs csomagolásán fel van tüntetve a főzési idő. Amikor elfőtt a víz, akkor öntöttem hozzá a növényi tejet, és lassú tűzön tovább főztem. Akkor jó, ha már teljesen szét van főve a rizs. Ez akár 1 órát is igénybevehet. (megéri).

Ha már szétfőtt a rizsunk, elzárjuk a gázt, és még hagyjuk fedő alatt tovább párolódni. Közben elkészítjük a pirított zsemlemorzsát. Egy serpenyőbe kevés kókuzsolajat öntünk (lehet más zsiradék is), amikor felforrósodott a zsiradékunk, akkor beleszórjuk a zsemlemorzsát, kicsit megpirítjuk és már készen is van.

Gombócokat formálunk a kezünkkel, kipréselve a felesleges folyadékot a barna rizses masszánkból. Megforgatjuk pirított zsemlemorzsába.

Tálalási javaslat: Talpas pohár aljára öntünk a csokoládé öntetből, ezt kicsit dermesszük hűtőbe, amíg minden hozzávaló elkészül. Azután beletesszük a zsemlemorzsába megforgatott barna rizsombócokat, utána növényi tejszínnel meglocsoljuk. vagy habzsákból kinyomjuk.

Megjegyzés:

1. Lehet édesíteni, de nem szükséges a kókuszos rizst, mert a csokoládé öntet édes.

2. Csokoládé öntet helyett elkészíthetjük "cukros" "növényi" tejföllel is vagy fahéjas cukorral is tálalhatjuk.

Nagyon finom!