Brownies glutén, tej és tojásmentesen

mentes_brownies_1.jpg

Amikor rátaláltam a mindmegette.hu oldalon lecso 01  brownies receptjére, akkor mégcsak 4 db brownies recept volt feltöltve. Ma már 73 db, de mivel annyira bevált receptről van szó, nem változtatom, csak lecsó receptjét készítem. :-) A képen látható bronwies "csak" annyiban különbözik az eredetitől, hogy glutén, tej és tojásmentes. Ez azért nagy különbség, de ízben állagban és kinézetben nem. :-) Próbáljátok ki. :-)

Normál verzió péntek éjjel készült "ajándékba", úgyhogy arról kép sajnos nem készült, de a napokban magunknak is elkészítem, majd megosztom a végeredményt, ha bírjátok a nyálcsorgatást.:-)

Próbaképpen fél adagot készítettem, nagy hiba volt, mert isteni lett, belül krémes, felül ropogós, csak mint az igazi. :-) Bár a kép este - mesterséges fénynél készült, nem adja vissza, hogy valójában mennyire mennyei sütemény született. :-) Vanília jégkrémmel, gyümölcsöntettel és/ vagy tejszínnel tovább fokozhatjuk az élvezeteket. :-)

Lássuk hogy készült ez az allergén mentes brownies.

Amire szükségünk van:

10 dkg étcsokoládé (nálunk, glutén és tejmentes)

2 dkg instant kakaópor

20 dkg cukor lenne a fele mennyiség, én 150 dkg-t tettem ebből 1:1 arányban ment bele nádcukorból és eritritből, nekünk így is túl édes lett

12,5 dkg margarin (nálunk zöld vénusz (tejmentes))

fél mkk. szódabikarbóna

2 tojás HELYETT én 2 ek.chia magot feloldottam 7 ek vízben

60 dkg rizsliszt (lehet barna rizslisztből is)

Elkészítés: Az étcsokit vajjal vízgőz felett megolvasztjuk, és keverőtálba tesszük. Hozzáadjuk a tojásokat, majd az összes többi hozzávalót.

Kikent tepsibe öntjük, de csak félig legyen, mert sütés közben megnő. Előmelegített sütőben 180 dokon 20* percig sütjük. Sütés után állni hagyjuk 1 órát, majd felkockázva kínáljuk

* az eredeti recept sütési időnek 35-40 percet ír, de fél adag 20 perc alatt tökéletesre sült. 

 

Nagyon, nagyon finom. Akinek nincsenek ételallergiái használják az eredeti receptet. Vigyázat!! Függőséget okoz! :-)