5 perces diós - citromkrémmel

img_4063.JPG

Már hetek óta áhítozom egy finom citromkrémre, akár magában kanalazva, vagy sütiben töltve, vagy sütire öntve.

Habár a google teli van citromkrém recepttel, mégis csak olyat találtam, ami tartalmaz tojást. Na ez (is) nálunk kilőve. Úgyhogy improvizáltam. :-) és hál istennek nem kellett kidobni, mert elsőre finom lett. Míg emlékszem a pontos receptre, gyorsan leírom az utódaim számára (is). :-)

Citromkrém, amire szükségünk van: 2 evőkanál margarin/vaj/ (zsiradék), 1 bio citrom reszelt héja és leve (magvaktól megszabadítva), 2 evőkanál kukoricakeményítő, 1 csomag glutén és tejmentes vanília pudingpor, fél liter (növényi) tej, édesítő (cukor, Eritrit, stb ki mit használ).

Elkészítés: 2 evőkanál margarint felolvasztottam egy lábasba, beletettem 1 citrom levét (magvaktól megszabadítva) és ennek a bio citromnak a reszelt héját. Kicsit összefőztem az ízeket, majd kevés növényi tejjel elkevertem 2 evőkanál kukoricakeményítőt, és hozzáadtam a citromos margarinos masszához, kevertem rajta egyet kettőt, majd félrehúztam a tűzről és az 1 csomag glutén és tejmentes vaníliás pudingport csomómentesre kevertem pár evőkanál kókuszos-rizstejjel (házilag készített) aztán ezt is beleöntöttem a lábasba, majd hozzáöntöttem a maradék (növényi) tejet, amikor felfőtt a krémem, akkor elzártam, kicsit hűlni hagytam és rákanalaztam az előzöleg elkészült gyors diós sütimre. Nagyon finom lett. :-)

Az ihlet a gyors diósra Fitt Angeltől van.

5 perces diós süti

3 evőkanál rizsliszt, 2 evőkanál kókuszreszelék, 2 evőkanál darált dió, pár szem dió, pár szem meggy, 1 teáskanál sütőpor, 1 evőkanál kókuszzsír, (vagy bármilyen zsiradék, amit használsz), cukor, méz stb (én Eritritet tettem bele), 5 evőkanál (növényi) tej.

Elkészítés, először a száraz hozzávalókat keverjük jól el, majd ehhez jönnek a folyékonyak, jól összekeverjük, beledobjuk a dió és meggyszemeket akár a tetejére is lehet és mehet is be a mikróba 5 perc pont elég neki, még utána pár percig pihentetjük bent és lehet fogyasztani, akár magában is finom, csokireszelék is mehet rá, porított szőlőcukor vagy porcukor stb.. én most az isteni citromkrémemet kanalaztam rá.