Rántott cukkini glutén, tej és tojásmentesen

rantot_cukkini_mentesen.jpg

Volt itthon egy közepes nagyságú cukkinim. Édességre nem vágytam, így kisütöttem.

Amire szükségünk van: cukkini, só, rizsliszt, tápiókakeményítő (vagy kukorica, burgonya, étkezési) 2 ek.keményítő + 8 ek. víz) ez helyettesíti a tojást, gluténmentes zsemlemorzsa, (ha nincs, gm cornflakes-be forgatva is is isteni finom), zsiradék sütéshez.

Elkészítés: A cukkinit alaposan megmossuk, szárazra töröljük. felkarikázzuk (kb. fél centis vastagságúra), sózzuk. Közben felhevítjük a zsiradékot egy serpenyőben. A cukkini karikát először rizslisztbe forgatjuk, majd a vízzel elkevert keményítőben és legvégén meghempergőztetjük a zsemlemorzsában, vagy ha nincs akkor isteni finom cornflakes-szel is. Én a fele zsemlemorzsa mennyiségben kevertem szezámmagot is. Óvatosan beletesszük a forró zsiradékba és mindkét oldalát szép aranybarnára sütjük. Én barna rizzselt táltaltam. Nagyon finom, könnyű - laktató ebéd, vacsora.

Jó étvágyat!