Szezámmagos csirkemell falatok glutén, tej és tojásmentesen

szezammagos_csirkemell_falatok.jpg

Nem vittem túlzásba a blogírást az elmúlt 1 hónapban. Ennek több oka van. Egyik az, hogy visszatértem a munka világába. Na, de mivel látom, hogy viszonylag sokan rámentek a facebookos oldalamra, így tartozom Nektek annyival, hogy időnként megjelenek.

Mivel most korlátozott idővel rendelkezem, így kisérletezésre ritkábban adom a fejem. Próbálok biztosra menni, így is túl sokat töltök a konyhában - kötelező jelleggel. Minden este kb 2-3 óra megy el azzal, hogy elkészítem és összekészítem a két gyereknek az "útravalóját" másnapra. Konkrétan egy vállra akaszthatós nagy hűtőtáskával járunk oviba és mindenhova. :-) Kirándulni, vendégségbe stb. Minden fotón befigyel a kék hűtőtáska. Emlékszem anno, hogy ha lehetett táskát sem vittem magammal, mert annyira nem szerettem "cipekedni". Most már kb. olyan ez a hűtőtáska, mintegy kinövés, hozzánk nőtt.

Na a nem túl jól sikerült este fél 12-kor mobiltelefonnal készített étel fotója szezámmagos csirkemellet ábrázol. A fotó minősége ellenére isteni finom. Kár, hogy képen keresztül nem jön át zamatozó illata, finom, omlós állaga. :-)

Leírom hol leltem rá, bár nekem is van saját rögtönzött recim, de most ezt készítettem el. Nyam, isteni, de tényleg. Gyorsan csomagoltam magamnak is holnapra.

Nahát most látom, hogy a cikk szerzője elkészítési módhoz "bonyolult"-at írt.. Vajon miért? Semmi bonyit nem találtam benne, annyi kellemetlenség van benne, mint általában minden főzésben, hogy ott kell állni. Jobb, ha ott állunk én próbáltam már főzés közben mást is csinálni, mindig az étel látta kárát.

Én annyit változtattam a recepten, hogy glutén és tojásmentesen készítettem el, írom az én verziómat. Eredetit, liszteset és tojásosat pedig itt találod.

Amire szükségünk van: 1 egés csirkemellfilé, 9 ek.rizsliszt, 1 csomag sütőpor, 1 ek.olaj, 2 tojás HELYETT - 2 ek.tápióka vagy kukorica keményítő 8 ek.vízzel elkeverve, csipet só, 1-1,5 víz

A mázhoz: ketchup, chili vagy erős pista, méz, 3-4 ek. szezámmag

Elkészítés: Csirkemellfilét megmossuk, papírtörlővel felitatjuk. Vékony csíkokra vagy apró kis darabokra vágjuk. Készítünk a hozzávalókból sűrű palacsintatésztát. Közben az olajat felhevítjük. A palacsintatésztába mártjuk a feldarabolt husikat, úgy, hogy mindenhol érje őket, majd óvatosan belehelyezzük a forró olajba. Amikor mindkét oldala szép barnára sült, akkor lecsepegtetjük, és belekeverjük az időközben elkészített ketchupos mázunkba. 

Nagyon finom, kívül ropogós, belül omlós falatkákat kapunk.

Tipp: ha a tésztát sárgásabbra szeretnék "színezni", akkor kevés kurkumát adhatunk a lisztes tésztánkhoz.