Kencék - Bőrápolás

Ezzel  témával azért (is) kezdtem el foglalkozni, mert időhiány miatt nem jutok el kedvenc kozmetikusomhoz, másrészt elég érzékeny bőröm van. Nem mindegy mivel ápolom. Még a hiperszenzitív termékekre is pírral reagál a bőröm alkalomadtán.

Csupán pár napja kezdtem el "használni" ezeket a házi csodaszereket bőrre és hajra. (körömre és szemhéjra is)  A hatás: fantasztikus, tényleg csodaszerek. Nem mellesleg meg is ehetjük őket. :-) 

A hozzávalók nem kerülnek többe, mint a kereskedelemben megvásárolható kencék, de hosszútávon (is) a bőrünk nagyon hálás lesz, mert semmilyen szintetikus anyag nem kerül bele.

Én magamon az alábbiakat teszteltem. (A házi szépségápolási  praktikák nem saját kútfőből származnak, az interenten olvastam utánuk, rengeteg van fent. Pl. arcfeszesítő pakolás - megjelenő ráncokra, érett bőrre és full ráncokra is jó..(Anyukám is tesztelte, bár viszonylag szép bőre van, mégis az idő "vasránca" nyomott hagyott azért az arcán 66. évére)).

Arcfeszesítő pakolás:

1 tojásfehérje

1-2 csepp szőlőmagolaj (Herbáriákban, bioboltokban, Supermarketekben beszerezhetőek)

Verj fel egy tojásfehérjét (villával nem kell habbá) tégy bele 1-2 csepp szőlőmagolajat. Vidd fel az arcodra, nyakadra, dekoltázsra. Hagyd hatni 20 percig, majd langyos vízzel mosd le. Már első alkalommal látni fogod a változást. "Kiegyenesíti a bőrt". :-) Szép üde lesz. Heti 2-3x lehet alkalmazni, de heti 1x alkalommal is látványos változást nyújt. 

Arcradír:

1 evőkanál (vagy kevesebb) kristályos méz (ha nincs kikristályosodott mézünk otthon, keverhetünk a mézünkbe kristálycukrot is, vagy kávé zaccot :-))

Ujjaid segítségel vidd fel a kristályosodott mézet az arcodra, majd radírozd a bőrödet, úgy, mintha boltit használnád. Felpezsditi a bőröd, a miteszereket kitisztítja. Eredmény: Üde, élettel teli, friss, egészségtől kicsattanó bőr. :-) Hetente 1x használd. Ha nagyon pattanásos a bőröd, heti 2x.

Természetesen más alapanyag/okból is lehet készíteni csodás arcradírokat, én azért írtam a mézet, mert ez biztosan minden háztartásban van. A több összetevős arcradíroknál neccesebb, nem biztos, hogy van itthon minden alapanyagból.

"Arckrém" szezámmag olajjal - hidratál,  megjelenő ráncokat csökkenti, "halványítja" (KEDVENCEM)

 2 evőkanál Szezámmag olaj (Herbáriákban, bioboltokban beszerezhetőek 100 ml kb 1700,-Ft)

1 evőkanál víz (én lehűtött forralt vízet használok, de lehet tisztított is, forrás víz, vagy sima csapvíz is)

A hozzávalókat összekeverjük és egy vattapamacs, vagy vattakorong segítségével jó vastagon felvisszük az arcunkra, (nyakunkra) dekoltázsunkra.  Én a kis öregedő szemhéjamra is felviszem, a szemem alá. 10 percig rajta hagyjuk majd langyos vízzel lemossuk. FONTOS! A szezámmagolajos "arckrémünket" megtisztított bőrre vigyük fel, máskülönben pattanások jelenhetnek meg, amitől nem kell kétségbe esnünk, egyszerűen bekenjük  körömvirág kenőcssel és másnapra már alig látszik :-)

Nekem ez a kedvencem. A szezámmag olaj valami csodaszer, nagyon hamar kifejti a hatását a bőrön, hajon is csodát tesz. Tegnap használtam először, Norbi észrevette a változást! Mindenkinek ajánlom, ha még egyáltalán nincs egy icike-picike nevető ráncod sem, akkor is. Nagyszerűen táplál, hidratál, selymessé varázsolja a bőröd, hegeket, sebeket begyógyít,  és még főzhetsz is belőle. :-) Kell ennél több?

Ajakápolás:

Olívaolaj

Olívaolajjal bekenem az ujjam segítségével. :-) Ennyire egyszerű! :-)

Szemfestéklemosó:

Olívaolaj

Pár csepp olívaolajat vattakorongra itatok. Majd gyengéd mozdulattal lemosom a szemfesték a szememről.

Nekem mindig nagy gondot okozott a szemfesték lemosása, mert mindegyik lemosó szörnyen irritálta is, és szárította a szemem alját, ahol ráadásul nekem mindkét szememnél (a szemem alatt van egy kis kék ér is). Így kiszárított állapotban még jobban feltűntek a kék erek a szemem alatt.. Ezért sokszor inkább nem is festettem ki. Amióta (2 napja jelenleg) olívaolajjal mosom le a szemfestéket, nem szárad ki a bőröm, nem fáj a száraz érzéstől.

Természetesen itt is vannak több komponensű természtes szemfestéklemosók is, én csak a legegyszerűbbet tettem közé. Lehet vízzel is higítani, de felesleges, illetve bármilyen más olajjal is működik.

Szempillák növesztésére:

Ricinus olaj (Patikákban kapható, 30 gramm a maximum kiadható mennyiség. Ára kb 350,-Ft)

Egy fültisztító pálcika segítségével úgy vigyük fel a szemhéjra, a pillák tövéhez, mint ahogy a kozmetikus a festéket. Vigyázzunk, hogy szembe ne kerüljön. Akár egy egész éjszakán át is rajta lehet. Elvileg hat. Én 3 napi használat után mintha látnék változást, mintha nőtt volna, elvileg sűrűsödni is fog. Alig várom, hogy beszámolhassak Nektek az eredményről. :-)

Ezt elsősorban a hajam növésének gyorsítására vettem. A hajápolás cikknél leírom, hogy miért. :-) Olvastam, hogy szempillák növesztésére is kíváló. Gondoltam kipróbálom, hisz a családban én rendelkezem a legsilányabb szempillákkal. Nem is értem hogy érhetett ilyen nagy csapás. :-) Természetesen ez legyen a legnagyobb bajom!

Kacérkodtam a 3D műszempilla feltételének gondolatával is, de mint minden "mű" biztosan ez is zavarna rajtam. Egy idő után, meg az idő, az idő, a legdrágább kincs nekem. Szívesebben tölteném szabadidőmet, ha lenne mással, pl. barátokkal, kirándulással, sütőtök evéssel így ősszel. :-)

 ---

PMS idején megjelenő huncut pattanások eltűntetését segítő helyi otthoni kezelések :-)

pár csepp teafa olaj (100 %-os tisztaságú)

1 evőkanál víz (legjobb szűrt, vagy lehűtött forralt, de időhiány miatt csapvíz is megteszi)

Összekeverjük és egy vattapamacs segítségével áttöröljük a problémás területet vele. Naponta többször használhatjuk.

PMS idején megjelenő huncut pattanások kezelésére (vagy tinédzser korira :-) ) 

1.

pár csepp teafa olaj (100 %-os tisztaságú)

1 evőkanál víz (legjobb szűrt, vagy lehűtött forralt, de időhiány miatt csapvíz is megteszi)

Összekeverjük és egy vattapamacs segítségével áttöröljük a problémás területet vele. Naponta többször használhatjuk.

--

2. A csodás ALMAECET szintén kíváló pattanástalanító :-) 

1 evőkanál almaecet

1 evőkanál víz (legjobb szűrt vagy lehűtött forralt, de időhiány miatt a csapvíz is megteszi)

Összekeverjük és egy vattapamacs segítségével áttöröljük a problémás területet vele. Naponta többször használhatjuk.

 

 

 

 

 

 

Éva házi szépség praktikái az USA-ból,

"Én amúgy szódabikarbónát használok bőrradírnak, testradírnak. A kávézacc és méz is nagyon jó, csak a zuhanykabint utána takarítani nem olyan kellemes.

Én kókuszolaj rajongó vagyok. Mindenre azt használom, imádom. Szemfesték lemosónak, testápolónak, ha megvagyunk fázva orrkenőcsnek, száraz hajra, szájápolásra kitűnő, mert kiszív egy csomó toxint. Egy evőkanál kókuszoalajat kevés vízzel feloldunk, majd öblögetünk vele 1-2 percig, amíg habos nem lesz és utána kiköpjük."

Nektek melyek a házi szépségápolási praktikátok? Beszéljünk róla, osszuk meg tapasztalatainkat, segítőjelleggel. :-)

 A Kencék bejegyzés folyamatos feltöltés alatt áll. :-) (ahogy van időm egészítem ki új és új kipróbált házi praktikákkal)