Kesudiós spárgakrémleves pirított mandulával

Glutén, tej és tojásmentes

kesudios_leves.jpg

Ezt a levest már régebben elkészítettem, de eddig még nem került fel a blogba. Most ezt pótolom, olyan szinten, hogy holnap ezt (is) el fogom készíteni. Noha nem egy hétköznapi levesről van szó, mégis egyszerű elkészíteni.

A leves alapja kesudiótejszín vagy tej, amit én a növényi tejkészítőmmel készítettem el, de gondoltam Rád is, kerestem Neked egy jól bevált házilag elkészíthető kesudiótej receptet.  Itt találod. :-)

 

Elkészítés:
1, 2 liter kesudiótejszínhez használtam 250 g apróra vágott spárgát, (fehér, zöld mindegy)  megfőztem a tejben (én növényi tejkészítővel) kicsi Himalaya sóval, borssal, kevés (én gluténmentes) vegetával. Összefőztem. Míg főtt, serpenyőben megpirítottam egy maréknyi mandulabelet. Amikor megfőtt a spárga, akkor leszűrtem. Tálaláskor a leves tetejére szórtam a pirított mandulákat, és meghintettem petrezselyemzölddel.

Ennyi! :-) Igaz, hogy egyszerű?

A kesudiótej/tejszín önmagában is isteni finom csemege. :-) de akár keverhetsz bele kakaót is, vagy forró csoki alapjának is használhatod.

Olajos magvakra allergiások kerüljék! Én kicsi gyerekeknek nem adok kesudiót. Allergizálhat.

Megjegszés: Müködik más növényi tejszínnel/tejjel is.