Pogácsa glutén tej és tojásmentesen

pogacsa.jpg

Kislányaim nagyon szeretik a BOGÁCSÁT :-). Nem mindig visz rá a lélek, hogy kelt tésztát készítsek, de időnként kell és mindig belátom, hogy jól döntöttem.

Ennek a pogácsának az elődje itt található. Most csak egy picit változttam rajta, nem tettem bele sonka darabkákat és víz helyett növényi tejszínnel készült. Bizony ám, tejföl híjján. A kislányok tejfehérje allergiások is.

Az eredeti (normál; finomliszt, tej, tojásos) recept pedig Hugo barátom konyhájából származik. Köszönet érte.:-) 

Amire szükségünk van: (fél adagot készítettem)

125 gramm Nutri Free gluténmentes liszt (más gm liszttel is működik csak a folyadék mennyiségére kell vigyázni, minden liszt más mennyiségű folyadékot vesz fel, tehát óvatosan kell önteni a tésztához).

10 dkg főtt burgonya

2 gramm instant élesztő

1 mk. útimaghéjfű (el is hagyható)

1-1,5 dl növényi tejszín (én házikészítésű risztejszínt használtam) (óvatosan adagoljuk a tésztához- minden liszt más mennyiségű vizet vesz fel).

1 tk. só

1 ek. zsiradék

Tetejére:

olaj kenéshez

reszelt növényi sajt

szezámmag

Elkészítés:

Először a szilárd hozzávalókat tettem egy mélyebb tálba, a kimért élesztőtvel együtt. Majd az olaj következett és csak fokozatosan adagoltam hozzá a víz mennyiséget. Amikor már gyúrható tésztát kaptam, akkor kézzel dagasztottam. Ezután gombócot formáltam belőle és betettem a sütőbe (a mély tálban) kelesztő programra 1 óra hosszára. (huzatmentes meleg helyre is lehet tenni) Ha kb. a kétszeresére nőtt, akkor jó.

Ekkor kivettem, jópárszor még meglapogattam a tálban (átgyúrtam), aztán lisztezett szilikon lapon ujjnyi vastagra kinyújtottam. Pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük őket. Tetejét megkenjük olajjal. Megszórjuk növényi sajttal vagy szezámmaggal. Mindkettővel nagyon finom.

Előmelegített sütőben 20 perc alatt aranysárgára sütöttem. Nagyon finom puha pogácsák születtek. Holnap sütöm a követekző adagot.