Almakrémleves egyszerűen

Bogika nem egy "leveses" gyerek. Van, amit jóízűen bekanalaz, de ugye azt nem vihet mindennap oviba. Ha levest készítek neki, mindig jól meg kell gondolnom, hogy mi legyen, mi az, amit nagy valószínűséggel meg fog enni, vagy legalábbis eszik belőle. 

Apu rengeteg almát hozott nekünk az elmúlt 1,5 hétben. Nem győzöm kigondolni a sorsukat, azonkívül, hogy szorgosan falatozzuk. :-) Szeretjük, és az almalevest is. Krémesen, pudinggal.. Kicsit sajnálom, hogy nyáron nem jutott eszembe elkészíteni, hidegen, (növényi) tejszínnel, és (növényi) tejes fagyival kínáltam volna. Na majd nyáron bepótolom. A recept itt lesz. :-)

Amire szükségünk van:

3 közepes méretű alma

1 liter (növényi) tej

ízlés szerint cukor (xilit, eritrit, stb)

1 csomag vaníliás pudingpor (én glutén és tejmenteset használtam)

fahéj, szegfűszeg, vanília rúd darabka, csipet Himalaya só.

pár csepp frissen csafart narancslé savanyításra

méz (opcionális)

Elkészítés:

Az almákat meghámozom, feldarabolom. Beteszem egy fazékba, megszórom fahéjjal, felöntöm (növényi) tejjel, teszek bele egy csipet Himalaya sót. Ízlés szerint ízesítem cukorral (én Eritritet használtam), vágok bele egy-egy kisebb darabka vanília rudat, (amit majd kiveszünk, ha megfőtt a levesünk), beleteszek egész szegfűszeget, (2 db-ot tettem bele) és felteszem főni.

Amíg fő a levesünk, addig kevés (növényi) tejjel csomómentesre keverem a pudingport. Ha felforrt a leves, folyamatos keverés mellett hozzákeverem a pudingot. Tovább főzöm a pudingos levesünket lassú tűzön, és ha újra felforr elzárom a levest, szükség esetén még ízesítek rajta. Ha már nem tűzforró a leves, csafarok bele (tányéronként) egy-egy csepp friss narancslevet. Édes-savanykás íz elérése érdekében.

Én Bogika porcióját ízesítettem egy kávéskanál akácmézzel is.

Gyors, egyszerű, egészséges, finom. Jó étvágyat!