Meggyes pite házi gyümölcsfagylalttal és tejszínnel

Glutén, tej és tojásmentes

meggyes_pite_gyumolcsfagylalttal.jpg

Anyukám meggyes pitéjét készítettem el rizslisztből. Tartottam tőle, hogy esetleg száraz lesz, fojtós, de legnagyobb meglepődésemre egy nagyon finom lágy esésű, puha tésztát kaptam. Eddigi rizslisztes süti  próbálkozásaim eddigi legjobbja.

Tojáspótló porom már egy féléve itt porosodik a szekrényen. Megvettem anno, drága pénzért, de valamiért nem szerettem használni. Most ezt is kipróbáltam. Azt hiszem el fogom használni. :-)

Amire szükségünk van a süti elkészítéséhez:

2 bögre rizsliszt

1 csomag sütőpor

fél bögre cukor (én nádcukrot használtam) egyéni ízlés szerint lehet többet is beletenni

1 tk. vanília esszencia vagy 1 csomag vaníliás cukor

1 tojás vagy 1 ek tojáspótló + 4 evőkanál vízzel elkeverve

fél bögre olaj (én kókuszolajat használtam)

1,5 bögre növényi tejszín (ezt óvatosan adagoljuk a tésztához, nekem ennyi folyadékot vett fel)

Kb. 2 nagy maréknyi meggy

csokireszelék (opcionális)

Elkészítés:

A liszthez szitáltam a sütőport, majd hozzáadtam a többi száraz alapanyagot, majd az előre kimért folyékony alapanyagot, csomómentesre kevertem kézi habverővel, majd kizsírozott tepsibe öntöttem a tésztát. Belenyomkodtam a meggyeket. Tetejét megszórtam csokireszelékkel Előmelegített 180 fokos sütő középső rácsán, légkeveréssel kb 30-40 percig sütöttem. Tűpróba. Tálalás előtt megszórjuk porított cukorral. Tálalhatjuk magában, illetve tejszínnel, és/vagy fagylaltattal.

Gyümölcsfagylalt recept itt.

Megjegyzés: a süti bármilyen más lisztből és normál tejszínből, joghurtból is elkészíthető. 

2 dl bögrét használtam jelen receptben,de lehet nagyobb méretű is, a lényeg, hogy ugyanaz a bögre legyen a mérce a többi hozzávalónál is.