Sütőben sült alma kölestúróval

almaban_sult_turo.jpg

Tej, tojás és gluténmentes.

Minden héten főzök kölest. Van, amikor köretként, hagymás szalonnásan (mmm. isteni), van, hogy reggelire kásaként, mézzel, aszalt gyümölcsökkel, fahéjjal.. (mmm isteni), van amikor hamis túrót készítek belőle. Nagyon egyszerű, csak az ízesítéssel kell variálni. Citrom és cukor, és tökéletes túró ízt érünk el vele. Na de lássuk a receptet.

Amire szükségünk van:  alma, kölestúró, fahéj, Meggle tejmentes tejszín. (Auchan, Tesco, Metróban kapható)

Kölestúró:

1 pohár hántolt köles, 2 pohár víz, 1 pohár (növényi) tej, csipet só, zsiradék (én kókuszolajat használtam)

Elkészítés:

Alaposan megmossuk, átválogatjuk a kölest, majd 1 pohár (mérce 1 bögre) kölest felteszünk főzni 2 pohár vízzel, csipet sóval és 1 ek. zsiradékkal, amikor már majdnem elfőtt a víz, akkor hozzáöntök még 1 pohár (növényi) tejet, ízesítem cukorral (kb. 3 ek. és citromlével (kb. fél citrom kifacsart leve). Amikor megpuhult a köles, elzárom a gázt és fedő alatt tovább párolom. (növényi) tejszínnel is meg lehet locsolni a kölesünket, még krémesebb állagot érünk el. 

Közben az almákat (nekem 3 db-ra volt szükségem), megmosom, a tetejüket levágom, kivágom (nem teljesen, marad benne alma), hogy a kölestúrót bele tudjam kanalazni. Amikor jól megtömtem az almákat, akkor egy tűzálló edény aljára pakoltam őket, lefedtem, és fedő alatt 180 fokon sütöttem kb. 25-30 perc kellett neki, hogy megpuhuljon, majd az utolsó 5 percben levettem a fedőt és úgy sütöttem tovább. Amikor kihűlt megszórtam fahéjjal, és öntöttem rá, Meggle tejmentes tejszínt. Nagyon finom volt, nagyon jólesett azon a borús, esős estén, amikor készítettem. Meleg teával fogyasztottam.