Habos fagyos

Glutén, tej és tojásmentes

habos_fagyos_1.jpg

A fenti habkrém összetevői eléggé rendhagyóak, már ami a habot illeti. Ugyanis (a vegánoknak nem újdonság), csicseriborsóból készült.

Legelőször ebben a facebookos csoportban olvastam a csicseriborsó "tejszínhabról" Varga Szilvia "tollából". Nekem akkor ezt túl bizzarnak tűnt és "lapoztam". Karácsony előtt kicsivel pedig Mindenmentes Nóri tett fel csicseriborsó konzervléből készült habcsók receptet ebben a csoportban.

Ekkor még mindig nem hittem el, hogy a csicseriborsó konzerv levéből ilyen finomságok készülhetnek.

A 3.facebookos csoportban feltett kérdésemre, hogy süteményekben mivel helyettesíthetem még a tojást, ha nem szeretnék tojáspótlót használni egy kedves tag megemlítette a csicseriborsóléből készült tejszínt és elirányított erre a faceboos oldalra.

Recept a tejszínhabra (sok változat van fent, nekem ezzel sikerült 2. próbálkozásra) 

50 ml csicseriborsó konzervlé

50 gramm cukor (én porcukrot használtam)

2-3 csepp citromlé (citromból)

Szükségünk van még egy elektromos habverőre. A művelet elég hosszas. Az ember már-már feladja, de aztán kezd kemény habbá válni a két összetevő. Ez már fél siker, mert ha habcsókot nem is készít belőle, különböző desszertekbe felhasználhatja.

Én a csicseriborsó konzerv levét kimérve betettem 1 napra a hűtőbe.

1. Először alacsony fokozaton elkezdtem felverni a csicseriborsólevet. Amikor kifehéredett, akkor apránként (kanalanként) adtam hozzá a porcukrot, majd a citromlevet. A habverő erősségét fokozatosan állítottam nagyobbra.

habos_fagyos_2.jpg

2. Kb. 20 perc habverőzés után így nézett ki a tejszínhabom.

habos_fagyos_3.jpg

3. További 10 perc hozzáadásával pedig ezt az eredményt értem el.

habos_fagyos_4.jpg

Ekkor abbahagytam.

Egy részéből habcsók készült. (bejegyzés hamarosan posztolásra kerül). Másik része desszert poharakba került, házi gyümölcsfagylalttal a tetején.

Nekem túl édes volt, de érdekes mód a lányok repetáztak belőle és Norbinak is ízlett.  Legközelebb porxukorral fogom elkészíteni. Különféle desszerteket, krémhabokat, fagylaltokat készíthetünk belőle. Csak a képzelt szülhet határt. :-)