Vacsi ötlet éjszakai baglyoknak - Chia puding

img_3872.JPG

Ahhoz, hogy este 11-kor se éhezzünk meg ilyen tápláló eledelt kell ennünk. Egyik fontos tulajdonsága a chia magnak, hogy képes nagy mennyiségű vizet elnyelni, így nagyon eltelíti a gyomrot, ami által a szénhidrát felszívódása lelassul, így később éhezünk meg. Mindamellett gazdag alfa-linolénsavban, ami nagyszerűen támogatja a szív- és érrendszert.

Ez egy alap vacsi ötlet. Persze kíválóan helytáll reggeliként is, én mégis inkább vacsira szoktam fogyasztani, mert általában fent kukorékolok sokáig, és ha nem tornázok éppen aznap, akkor bizony megéhezek már 23.00 óra magasságában, kivéve, ha chia pudingot eszek vacsira. Hihetetlen, ugye?

Győződj meg saját magad! :-)

Amire szükséged lesz: 4-6 evőkanál chia mag, (beszerezhető bioboltokban, herbáriákban, webáruházakban), (növényi) tej (kicsivel több, mint amennyi ellepi). méz, fahéj.

Elkészítés: A chia magot tedd egy mély tányérba vagy öblös tálkába, öntsd rá a (növényi) tejet. Hagyd pihenni legalább fél órát, de ha teheted akkor pár órára is állhat, de ha reggelire szeretnéd, akkor egy éjszakára is beteheted a hűtőbe.

Amikor a magocskák megduzzadtak, akkor készen áll az ízesítésre. Tetszőlegesen ízesítheted. Én ezt az alap chia pudingot, csak mézzel és fahéjjal ízesítettem. Így is nagyon finom lett.

Nagyon laktató! 18:00 órakor vacsoráztam, most 23:42 van, és még mindig telítve érzem magam.