Hamis túrósrétes

turos_retes.jpg

Viszonylag régen jelentkeztem. Az utolsó közös nyarunk volt a gyerekekkel. Ugyanis nagy változás előtt állunk. Hamarosan visszatérek a munka világába. Vegyes érzelmekkel tölt el. Természetesen már várom, ugyanakkor "megsiratom" az elmúlt szép, sokszor fáradtságos, de mégis színes időszakot. Lezárul.

Sütögettem és főztem is az elmúlt hónapban, feltöltésre azonban nem került sor. Napközben nem akartam elvenni az időt a gyerekektől, este meg már nem mindig volt energiám hozzá. Mivel ez egy hobbi blog (nem szponzorált) megvan a szabadságom lazulásra.

Tegnap nagyon megkívántam a túrósrétest. Viszont a túrótól mindannyiunknak iszonyú hasgörcsei lesznek, attól függetlenül, hogy nem mindannyian vagyunk tejfehérje érzékenyek a családban. Így esett választás a kölestúróra. Én rendszeresen készítek kölestúrót, mindig más ruhába burkolva; hol gombócnak öltöztetve, hol túrórudinak álcázva, de volt már rá példa, hogy finom gyümölcsökkel és egy kis tejszínnel összekeverve, gyümölcskrém készült belőle.

Tegnap délután összedobtam a képen látható túrósrétest. Nagyon egyszerű az elkészítése:

Amire szükségünk van: rizslapok (Auchan (keleti ételek résznél), Aldi, Lidl, Tescoban kaphatóak), kölestúró

Kölestúró elkészítése: 3/4 pohár (2 dl mérce) kölest alaposan átmosok, majd felöntöm egy lábasba 2x mennyiségű vízzel, amikor majdnem elfőtte a vízet, hozzáöntök még egy fél - 1 pohár növényi tejszínt, és negyed pohár rizsdarát (grízt is lehet, akinek mehet a glutén). Puhára párolom. Ízesítem citromlével 3-4 ek.nádcukorral (édesítőszerrel)

Rizslapok előkészítése: a rizslapokat kb 10 másodpercig vízbe áztatom egyenként, majd kiolajozott jénai aljába rakom őket. kb. 3 db-ot használtam fel aljnak, a jénai tálba 2 rizslap fért el egymás mellett, tehát összesen 3-3 került egymás mellé. Majd rásimítottam a kölestúrót, és a tetejére szintén került 3-4 réteg rizslap. 170 fokos előmelegített sütőbe toltam és pirosodásig sütöttem. Nagyon finom ropogós héjú, mégis omlós túrósrétes született. Akinek mehet a túró, de a glutén nem az használjon túrót kölestúró helyett.

Egyszerűbb elkészíteni, mint leírni.