Kakaós, csokis gombóckák

gomboc_1.jpg

 

Mivel én többnyire gabonatej készítővel készítem a növényi tejeimet, így elég sok szűrlemény marad fenn, amit kár lenne kidobni, hisz sokrétűen felhasználható pl. müzliként joghurtban, (növényi) tejben áztatva, süteményekbe stb.

Így készültek az alábbi gombóckák is. Az eredeti receptet a www.gabonatej.hu oldalán találtam. Yldikó küldte be, én picit módosítottam rajta.

gomboc_2.jpg

Recept:

300 g kókusz szűrlemény
4 evőkanál kókuszolaj
cukor vagy / és méz, juharszirup, rizsszirup stb
1 csipet Himalaya só
Kevés kókusztejszín
Tettem bele (el is hagyható) 1,5 evőkanál Útimaghéjat

Az összetevőket alaposan összekevertem, annyi kókusztejszínt kell adagolni hozzá, hogy galuska jellegű "tésztát" kapjunk.
Majd betesszük a hűtőbe kicsit dermedni.

Kb. 1 óra múlva már kivehetjük. Gombócokat formálunk, én fél gombócot formáltam, kis mélyedést szúrtam a pocakjukba és megtöltöttem lekvárral, majd kalapot húztam rá, és gombócot formáltam belőle (kisebb nagyobb sikerrel :-)) Egy adagot cukrozatlan kakaóba mártottam, másik adagot olvasztott glutén és tejmentes étcsokiba).

Főzött vagy boltban vásárolható rizs/kókusz tejszínnel tálalhatjuk.