Tortilla hajdinából

Glutén, tej, tojásmentes és széndhidrát csökkentett

img_4265.JPG

A köles liszt és hajdina liszt nem tartozott a kedvenceink közé és a célom az volt, hogy ezen kevésbé kedvelt alapanyagoktól mihamarabb "megszabaduljak" étel formájában.  Ám a legutóbbi palacsintám, amihez köles lisztet használtam - mennyeire sikeredett. Recept Itt.

Erre az isteni finom tortilla receptre, pedig az egyik facebookos csoportban találtam. Itt.

Arra a következtetésre jutottam, hogy nem megszabadulni kell ezektől az értékes alapanyagoktól, hanem megtanulni őket használni. Erre vannak a segítő facebookos csoportok és a gasztroblogok.

A hajdinának van egy jellegzetes íze. Sokan nem szeretik. Mi sem. A blogger azt írta, hogy ennél a receptnél nem dominál a karakteres íz. Kicsit félve elővettem a kis kávédarálómat és a hajdinámat megőröltem vele. Bíztam benne, hogy finom lesz. Nem csalódtam. :-)

Recept:

100 gramm hajdina liszt (én hajdinát őrőltem meg kávédarálón)

200 ml víz

1 tk útimaghéjfű (elhagyható)

csipet só

Az összetevőket egy tálban összekeverjük, kicsit állni hagyjuk. Ne ijedjünk meg elég sűrű masszát fogunk kapni, de szépen kisüthető.   Majd forró zsiradékon (én kókuszszírt használtam) mindkét oldalát aranybarnára sütjük. 

Tetszés szerinti töltelékkel töltjük meg. Én csirkehusival és zöldségekkel töltöttem meg, nyomtam rá egy kis egészségtelen, de finom BBQ szószt :-), ezzel aztán tényleg pazar volt. Majonéz jobban illett volna hozzá, de az nem volt "készleten". 

Könnyed mégis laktató.

Kifejezetten ajánlom Molnár Boglárka barátnőmnek.