Fokhagymakrémleves

Szombat reggel arra ébredtem, hogy kapar a torkom.
Egy Anya nem lehet beteg. Nem engedheti meg magának ezt a luxust. :-) Főleg, nem egy ételallergiás gyerek anyukája...

Ezért én próbálom megelzőni. Na ilyenkor változok át Timiliniből - Boszorkánnyá - párom szerint. :-)

Isteni finom fokhagymakrémelves gyorsan. :-)

Hozzávalók:
1 fej nagyobb hagyma
2 fej fokhagyma (nem 2 gerezd)
1 kiskanál (gluténmentes) liszt
8 dl húsleves vagy zöldségleves alaplé (mehet vegetából, kockából is, én vegán vegimixből készítettem)

1 dl növényi tejszín (én kölest használtam)

Elkészítés:
Ha nem maradt felesleges alaplé, akkor készítek egyet gyorsan, vegetából, kockából, én vegán vegamixből készítettem.
Félretesszük.
A hagymát apróra vágjuk, kevés olíva olajon megdinszteljük. majd mehet rá az átpréselt, vagy belereszelt fokhagyma. (isteni finom illat terjeng ilyenkor)
Kicsit megkavarjuk, aztán megszórjuk 1 kiskanál liszttel, majd felöntjük az alaplevünkkel. Hagyjuk főni közepes lángon kb 20 percig.
Amikor felforrt a leves,  a (növényi) tejszínt összekeverem kb 1 dl levessel s majd beleöntöm a levesbe, összerottyantom és már kész is.

Pirítok meg gluténmentes kenyér darabkát, bacont, vagy szalonna darabkát, tetszőlegesen tálalható reszelt növényi sajttal is. Nagyon nagyon finom!

Legközelebb cipóban tálalva fogom kipróbálni. :-)

Természetesen ez a leves is elkészíthető nem mentes változatban is, sima tejszínnel és búzaliszttel. :-)