Gyors Diós/Kakaós felfújt

A kezdeti bepánikolást, hogy mikor és mit dobjak gyorsan össze holnapra Boginak reggelire az oviba, elmúlt, miután kitaláltam, hogy ezt a kettő gyors felfújtat fogom elkészíteni neki.

Napközben nem tudtam sütni kenyeret, mert Enikő beteg, és igényel engem teljes mértékben, délután meg szülőire kellett menni és 18:40 volt mire hazaértem. Ők már ilyenkor lefekvéshez készülődnek. Enikő rosszul alszik a náthájának köszönhetően. Bogi is nehezebben alszik el, hogy ovis lett.. Sikerült elaltatnom őket.

Zsemléket akartam "gyorsan" sütni, de nem tudtam mire számíthatok, hogy fel fognak-e ébredni 10-15 percenként, vagy nem.. így gyors megoldáson gondolkodtam. Ekkor jutott eszembe, hogy miért ne vihetne desszertet reggelire? Cukormenteset természetesen. :-) A franciák is desszerttel indítják a napot.

A kakós felfújt Fitt Angel receptje alapján készült el. A diósat pedig ennek mintájára készítettem el. Persze előtte én is leteszteltem a diósat, és nagyon finom, gyors desszert ez is. :-)

Hozzávalók a kakaóshoz:
-3ek rizsliszt
-2ek kókuszreszelék
-1ek kókuszolaj
-5ek kókusztej
-1kk sütőpor
- édesítő
-2tk natur kakaópor

Én tettem bele pluszban egy teáskanál vanília esszenciát is. A diós változatot úgy készítettem el, hogy kakaó helyett darált diót tettem a tésztába.

Összekeverjük a hozzávalókat, belekanalazzuk egy kis formába. Majd 2,5-3 percre betesszük a mikróba, aztán még kb ennyi ideig hagyjuk ott állni. 

Elképzelem ebéd utáni desszertként is, kávé, tea melett, de vasárnapi desszertként is megállja a helyét. Lehet rá nyomni tejszínt, tálalhatjuk, vanília öntettel, gyümölccsel is.