Bogika magic mákostésztája

Ez a glutén, tej és tojásmentes mákostészta azért kapta a MAGIC jelzőt, mert Bogika a mai eseménydús nap után, amikor este elalvás előtt megkérdeztem, hogy mi tetszett a legjobban a mai napban, azt válaszolta: A MÁKOSTÉSZTA :-)

Gondoltam minimum megér egy helyet a blogomban. :-)

Galyatetőn kirándultunk, megnéztük a kilátót, aminek tegnap volt a megnyítója, az egyik vendéglátóhelyen pedig a gyerekre is gondoltak és volt ott egy kis minikonyha. Bevallom, amíg kortyolgattam a kapucsinómat, egész végig arra vártam, hogy mikor mehetünk már oda végre JÁTSZANI! :-) Anya lement gyerekbe. :-) Ti nem szoktatok?

Tehát leírom hogyan készült ez a mákostészta, ami felülmúlja a természet adta szépséget, a kilátót,  a minikonyhát, a játék plüss zöldségekkel és edényekkel együtt. :-)

Recept:

100 g szélesmetélt (én glutén, tej és tojásmenteset használtam)

kb 5 dkg darált mák (gluténmentes)

porított szőlőcukor

csipet szezámmag

Elkészítés:

A tésztát 10x mennyiségű sós vízben feltettem főni. Amikor elkészült, leszűrtem, lecsepegtettem. Ha frissen fogyasszuk nem szükséges zsiradék hozzáadása.

A tésztát megszórtam kevés porított szőlőcukorral, majd ment rá egy csipet szezámmag, mint vitaminforrás becsempészése az ételbe. :-) Majd darált mák. A végén még megszórtam egy kis porított szőlőcukorral. Bogika repetázott. :-)

Gyors, egyszerű vacsi, de akár ebédre is megállja a helyét, egy kiadósabb leves kíséretében.