Krémes csokitorta glutén, tej és tojásmentesen

img_3904.JPG

Ez egy isteni finom csokitorta. A legnagyobb kritikus ette meg szinte az egészet, akinek az égvilágon semmilyen allergiája nincsen. :-)

Azt hiszem elég sűrűn fog vasárnapi terítékre kerülni ez a csokitorta csoda. :-)

A piskóta recept Hidi Marika blogjáról van.Innen:

Az ecetnek és szódabikarbónának köszönhetően tojás nélkül is gyönyűrű szép, magas piskóta született.

Recept:

Piskóta tészta:

150 gramm cukor (én nádcukrot használtam)

5 evőkanál cukrozatlan kakaópor

200 gramm Nutri Free per Dolci (gluténmentes süteményliszt)

50 gramm Nutri Free per Mix panne (gluténmentes kenyérliszt)

1 csomag sütőpor

1 csomag vaníliás cukor (én 1 teáskanál házi vanília esszenciát használtam)

1 csipet só

1 mk szódabikarbóna

3 evőkanál ecet

250 ml víz

Elkészítés: Először a száraz hozzávalókat kevertem el jól, majd beleöntöttem a kimért folyékony hozzávalókat is. 180 fokos sütőben, középső rácson, 40 perc alatt megsütöttem. (tűpróba).

Töltelék:

Sárbaracklekvár (én házit használtam)

Krém: 20 dkg margaring habosra keverünk, majd hozzáadunk 20 dkg cukrot, 1 kávéskanál vanília cukrot. 5 dl (növényi) tejbe felfőzünk 5 evőkanál rizsdarát. Kihűtjük, a habosított margarinkrémmel összekeverjük.

Torta teteje:

csokikrém

Elkészítése:

1 csomag csokipudingot kevés (növényi) tejjel (én kókuszos köles tejet használtam) csomómentesre keverünk.

3 dl (növényi) tejből főzünk egy sűrű pudingot, 1,5 evőkanál kókuszolajat vagy vajat, margarint keverünk hozzá, ízlés szerint ízesítjük cukorral, mézzel cukorhelyettesítőkkel.

Diszítés:

Én tejfehérje mentes tejszínből 2 dl-t egy keverőtálba öntöttem, pár perc alatt (habfixáló nélkül) kemény habbá vertem. (kb 3-4 perc alatt) Habzsákba töltöttem és tetszés szerinti formát nyomtam a tortára. A hab csokimázzal diszítettem.

Csokimáz:

2-3 evőkanál cukrozatlan kakaót 1-2 teáskanál kókuszolajjal (margarin, vaj, étolaj) vízgőz felett megolvasztottam, beletöltöttem a kinyomóba és a habra nyomtam.

Torta elkészítése:

Amikor a piskóta kihűlt, óvatosan ketté vágom, nem baj, ha megtörik, a csokikrém úgyis elfedi.

A félbevágott piskótát megkentem sárgabarack lekvárral, és mivel csak 2-be vágtam a piskótát, erre rákentem vastagabb rétegbe a rizsdarás krémet, majd ráborítottam a piskóta tetejét, amit befedtem csokikrémmel, amit csokipudingból készítettem. A tetejére nyomtam habzsákból tejszínt, és csokimázat is.

Azt hittem sok lesz a két töltelék egymás "mellett", de nem, nagyon finom lett. A krémből maradt, úgyhogy azt mélyhűtőbe tettem. Hétvégén újra megsütöm, már "sima" lisztből Norbinak. Szülinapi tortának is tökéletes, legközelebb kerektortaformában fogom sütni.

img_3900.JPG