Burgonyás sonkás sajtos pogácsa glutén, tej és tojásmentesen

img_3910.JPG

Elkészültek a MENTES "BOGÁCSÁIM" is, ahogy Bogi mondaná. :-)  Normál verziót itt találod.

Annyi esztétikai hibácskát követtem el, hogy túlságosan belemélyedtem az új szilikon nyújtófám adta örömébe, és túl vékonyra nyújtottam a tésztát, tudatosan, mert élveztem, hogy nem tapad (a gm liszt). :-)  

Próbaverzió volt, így csak negyed kiló lisztből készült. (más lisztből is lehet, én csak fel akartam már ezeket a felbontott maradék liszteket használni).

75 gramm Emese gluténmentes liszt

50 gramm SPAR Univerzális gluténmentes liszt

2 gramm instant élesztő

1 mk útimaghéjfű

10 dkg főtt burgonya

1 evőkanál olívaolaj (étolaj, kókuszolaj stb)

55 ml langyos víz/tej, akinek mehet  (élesztőhöz)

1 tk Himalaya só

1 csipet cukor

2 szelet glutén és tejmentes pulykacomb szendvics sonka (Aldi) apróra vágva

Tetejére:

olaj a kenéshez

reszelt növényi sajt

Fontos! A folyadékot fokozatosan adtam a tésztához. Nekem ehhez a 2 liszthez ennyi mennyiségnél csupán 55 ml vizet vett fel. Minden GM liszt másként "dolgozik", tehát, ha kisérletezel mindig fokozatosan adagold a vizet a tésztádhoz. Ha instant élesztőt használsz megteheted.

Elkészítés:

Először a szilárd hozzávalókat tettem egy mélyebb tálba, a kimért élesztőtvel együtt. Majd az olaj következett és csak fokozatosan adagoltam hozzá a víz mennyiséget. Amikor már gyúrható tésztát kaptam, akkor kézzel dagasztottam. Ezután gombócot formáltam belőle és betettem a sütőbe (a mély tálban) kelesztő programra. kb. 45 percre. (huzatmentes helyre is lehet, letakarva).

Ha kb. a kétszeresére nőtt, akkor jó. Lisztezett lapon kinyújtottam, én csak nyújtottam és nyújtottam. Élvezet volt ezzel a nyújtófával dolgozni. Szóval nem kell ilyen vékonyra, maradhat kb. ujjnyi vastagságú. Pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk. Sütőpapíros tepsire sorakoztattam őket, és ott kentem meg szilikon ecsettel a tetejüket olajjal, majd erre ment a reszelt növényi sajt.

180 fokos előremelegített sütőbe kb. 20 perc alatt megsütöttem középső rácson.

Talán jobb egyszerre kis mennyiséget kisütni, mert frissen nagyon finom, bár nálunk esélye nem volt megvárni a holnapot. :-)

Nagyon finom, ízletes "Bogácsánk" készült. :-)

Ajánlom gluténmentes diétát tartóknak. Ha mehet a tojás és tejtermék, akkor a pogik tetejét a végén tojássárgával kenjétek meg és reszelt sajttal szórátok meg, továbbá a vizet lecserélhetitek tejre, de azt is fokozatosan adjátok a tésztához.

Megjegyzés: a sima natúr növényi sajt nem "olvadós", ezért nem olvadt rá a pogira, de finom és abszolút sajtos feelingje volt.