5 perces meggyes-mákos süti

img_3950.JPG

Szeretem a gyorsan összedobható finomságokat. Kedvünkre variálhatjuk. Én most a meggyes-mákos ízére kaptam rá. Habos kakaóval, kapucsinóval, finom desszert teával isteni. :-)

Bogikának is gyakran készítek ilyet tízóraira gluténmentesen.

Az alapötlet, ahogy már említettem  Fitt Angel-től van, de hasonlókat kreáltam még allergia előtti időszakomban is, búzaliszttel, zabpehellyel stb.

Figyelem! Ez a süti GLUTÉNT tartalmaz! Lisztérzékenyek, gluténérzékenyek rizsliszttel és/vagy bármlyen gluténmnetes liszttel készítsék.

Most ezt teljeskiörlésű tönkölybúzalisztből készítettem.

Hozzávalók a képen látható verzióhoz:

3 csapott evk.teljeskiörlésű tönkölybúzaliszt

2 evőkanál kókuszreszelék

2 evőkanál darált mák

1 evőkanál édesítő (én Xilitet használtam most)

1 teáskanál sütőpor

1 evőkanál kókuszolaj (zsiradék)

5-6 evőkanál (amennyit a tészta felvesz) (növényi) tej

néhány szem magozott meggy (fagyasztott vagy befőtt, nyáron friss :-))

Diszítés:

porított szőlőcukor vagy porcukor (egyéb alternatív por édesítők)

Elkészítés:

Először a szilárd összetevőket keverem el jól sütőporral, majd ehhez keverem a kimért folyékony hozzávalókat. Egy kompótos tálkába belekanlazok egy réteg tésztát, erre dobok pár szem kimagozott meggyet, majd befedem tésztával. A tetejére szintén teszek 1-2 meggyet. 4,5 percre tekerem a mikrohullámú sütőt, majd még 1-2 percig hagyom benne. Tálaláskor könnyen kicsúszik a tányérből és át lehet tenni egy szebb tánykérkába, aki ad az ilyenre. Szerintem még finomabb úgy a desszertünk. :-)  A tetejét megszórom porított szőlőcukorral és már falatozom is. 5 perc nyugi jár mindenkinek! :-) Nyomhatunk rá (növényi) tejszínhabot is, hogy turbozzuk az ízeket, de én hál istennek már nem vagyok az a nagyon édesszájú, nekem tökéletes így al'a natúr is.

Figyelem: Aki először használ Xilitet, vagy gondolkodik, hogy áttér a Xilitre, cukorról, annak jelzem, hogy csak fokozatosan szabad hozzászoktatnunk a szervezetünket a Xilithez, ugyanis nagyobb mennyiségben hasmenést okozhat. :-)

Egyébként, saját tapasztalat, ha sikerült leállnunk a cukorról, egyáltalán nem fogjuk kívánni a nagyon édes ízt, de ez nem fog egyik napról a másikra menni. Időt kell hagynunk magunknak, türelmesnek kell lenni, hacsak valaki nem olyan beton akaratú, hogy amit ma eldönt, azt be is tudja tartani, visszaesés nélkül. Nekem kb fél évbe telt "lejönni" a cukorról. Fokozatosan. Először csökkentettem a kávé cukromat 3-ról!!! 2-re, szóval én itt kezdtem. :-)