"Magyarország" szelet hasábburgonyával házi ketchuppal

magyarorszag_szelet_hasabburgonyaval_hazi_ketchuppal.jpg

Akárhányszor ránézek erre a képre, a sertés szeletről mindig Magyarország jut eszembe. Persze kicsi az esélye, hogy még egyszer pont ilyen formájú husit sikerül vennem, addig is megmosolyogtat.

Viccet félretéve, ez az étel a házi ketchup miatt került fel a blogba, de azért leírom a teljes receptet, ha már nem készült külön fotó a ketchupról.

Hosszas keresgélés után Antal Vali házi ketchup receptjét választottam. Roppant egyszerűnek ám nagyszerűnek tűnt. Az is lett volna, ha lett volna paradicsomlevem, az pont nem volt, de volt 2 nagy kosár házi termesztésű paradicsomom, amit Boglárka barátnőm szüleitől kapta nagy-nagy szeretettel. :-) Hálás köszönet érte!

Így először paradicsomlevet kellett elkészítenem az éjszaka kellős közepén, de ha valamire rákattanok, akkor nem számít hány óra van, belekezdek. Hajnalra végeztem is. :-) Megérte! Mert isteni finom ketchup készült, amit én magában is jóízűen faltam. Ezt egy bolti társával sosem követtem volna el.

Házi ketchup;

Hozzávalók:

  • 2 liter házi befőzésű, vagy bio paradicsomlé
  • 1 fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • pár friss zellerzöld
  • pár szem szegfűszeg, mustármag, bors, szegfűbors
  • egy kis darabka fahéj
  • 2-3 babérlevél
  • 1 evőkanál méz
  • 1 löttyintésnyi almaecet

Elkészítése:

  1. Két liter házi paradicsomlevet feltettem egy fazékba főni.
  2. Beletettem egészben egy fej vöröshagymát, 3 cikk fokhagymát, és pár darab friss zellerzöldet.
  3. Egy teatojásba tettem a fűszereket: néhány szem szegfűszeg, szegfűbors, pár mustármag, egy pici darabka fahéj, pár szem fekete bors és két-három babérlevél. Ízlés szerint bármi más tehető bele, vagy akár elhagyható bármelyik fűszer.
  4. Addig főztem, míg sűrű ketchup állaga lett. Ekkor még beletettem egy kanálka mézet és éppen egy löttyintésnyi bio almaecetet. Méz, ecet hozzáadása is ízlés dolga.
  5. Ha egy kis darab chilit is belefőzünk, akkor csípős lesz a ketchupunk.

2 befőttes üvegnyi ketchup lett belőle, hűtőben tároltam, de nagyon hamar elfogyott, ugyanis mindenhez azt ettünk, még a gyerekek is, olyan volt mintha magát a friss paradicsomot ettük volna fűszerezve. Ajánlom mindenkinek kipróbálásra paradicsomlével! :-)

Sertésszelet;

Pácot készítettem, házi ketchup-ból, mézből, olívaolajból, és beleforgattam az előre sósoztt, borsozott, megmosott szeletelt sertést tarjákat. Egy éjszakára betettem a hűtőbe, másnap tepsibe helyeztem őket, kicsit meglocsoltam olajjal, alufóliával letakarva kb 50 percig 180 fokon alsó-felső sütési programon, középső rácson sütöttem, majd rápirítottam. 

Hasábburgonya;

Tetszőletes mennyiségű burgonyát, meghámoztam, megmostam, hasábokra vágtam, és bő kókuszolajban kisütöttem. A kókuszolajban sütés előnye, hogy egészséges, nem ég oda, nem büdös, nem lesz az egész ház, lakás olaj szagú, sem a ruhák, és szűrés után számtalanszor felhasználható még.

További jótékony hatásairól itt olvashatsz.