Kakukkfüves sült csirkecomb fehér mártással párolt rizs és kukorica körettel

Glutén és tejmentes

img_4371.JPG

Már nagyon régóta áhítozom egy kis basemel mártásra, de mivel a kislányok miatt én is tejmentes diétát tartok, így eddig nem került rá sor. Nem is értem miért halasztottam idáig. Isteni finom lett.

Alap basemel mártás recept:

2 ek. zsiradék (vaj, margarin, kókuszzsír, kacsazsír stb)

3 ek. rizsliszt

kb. 2,5 dl rizstej (mennyisége változhat a rizstej sűrűsége miatt. Aki házit használ, mint én, annak sűrűbb a rizsteje, mint bolti társai, óvatosan öntsük a liszthez a tejet, míg a megfelelő állagot elérjük.

csipetnyi Himalaya só

Szerecsendió ízlés szerint

Elkészítés: A rizstejet felteszem forrni, közben a zsiradékot egy lábasba teszem, amikor felolvadt akkor hozzákeverem a 3 ek. rizslisztet. Csomómentesre keverem (habverővel), kicsit pirítom majd hozzáöntöm a felforrt tejet, ízlés szerint ízesítem, rottyantok rajta egyet és már lehet is tálalni.

Lehet turbózni a basemel mártást, akár kevés citromlével, borssal, sajttal, növényi sajttal,főtt kukoricával, főtt karfiollal stb. Csak a képzelet illetve az aprónép szabhat határt. :-)

Kakkukfüves csirkecomb:

4 db csirkecombot letisztítunk, sózunk, borsozunk és kakukkfűvel beborítjuk. Kizsírozott tepsibe helyezzük őket, a csirkecombok tetejére is vágunk zsiradékot (én kacsazsírt használtam, de lehet vajat, margarint, kókuzszsírt stb).

Alufóliával letakarom és szép pirosra sütöm.

Közben elkészítem a párolt rizst és a párolt kukorica köretet.

Így együtt isteni finom étel születik - gyorsan, könnyen, tej és gluténmentesen! :-) Jó étvágyat!