Finomfőzelék

A lányok és én nagyon szeretjük a finomfőzeléket. Növényi tejjel készítve különleges, finom ízt kölcsönöz neki.

A jó idő miatt nem akartam sokáig pepecselni a konyhában úgyhogy a kenyér és zsemlesütéseket leszámítva, hamar le tudtam a mai ebédet. (ez csak egy része természetesen)

Ez a főzelék most gyorsfagyasztott zöldségkeverékből készült. Régen nem szerettem a gyorsfagyasztott zöldségeket (sem), de ha lehet hinni a csomagolón lévő szövegnek, hogy gyorsfagyasztott eljárásának köszönhetően, sok vitamint tartalmaz, akkor azt is mondhatom, hogy nem csak gyors és egyszerű ebédünk volt, hanem egészséges is..

Hozzávalók:

200g gyorsfagyasztott zöldségkeverék

olívaolaj

2dl növényi tej (én rizstejet használtam)

1,5 csapott evőkanál gluténmentes liszt

só, bors

Elkészítés:

Pici olívaolajon megpároltam a zöldségkeveréket. Amikor megpuhult a zöldség, hozzáöntöttem 2 dl rizstejet. Forráskor hozzászitáltam, teaszűrön 1,5 evőkanál lisztet, kavartam rajta párat, sóztam, borsoztam. Összerottyantottam és már táltaltam is mézes-ketchupos kuktában főtt sertéstarja darabokkal. Bármilyen köret mehet mellé. Akinek mehet a tojás, készíthet tükörtojást is. Fasírttal, csirkecombbal is el tudom képzelni, de ez a verzió önmagában is nagyon nagyon finom. :-)

Borsófőzeléket is lehet ugyanígy készíteni.