Bounty házilag

Glutén, tej, tojás és cukormentesen :-)

Ezt a receptet nyáron készítettem el többször, de pont ma latolgattam, hogy itt az ideje, hogy újra elkészítsem, mert annyira, de annyira finom. :-)  Mint az eredeti, csak ez egészséges is. :-)

A recepet Malena konyháján találtam. 

Ha főzöl otthon kókusztejet, akkor a megmaradt szűrleményből is készítheted, így spórolsz is.

Hozzávalók:

  • 2 dl növényi tej (én házi készítésű kókusztejet használtam)
  • 8 dkg cukor (én Eritritet használtam)
  • 1,5 evőkanál kókuszzsír (folyékony állapotú)
  • 2 evőkanál Naturbit rizsdara
  • 12 dkg kókuszreszelék
  • 2 tábla étcsoki, pár csepp kókuszolaj hozzá (én 1 tábla Aldiban vásárolt Bella márkájú Ét tortabevonót használtam, piros csomagolású)

Elkészítés:

A növényi tejet felforraljuk , hozzáadjuk a pár csepp kókuszolajat, majd a cukrot, kókuszreszeléket és rizsdarát, 1-2 perc keverés elteltével elzárjuk a gázt. Egy tálba tesszük, és hagyjuk 20 percig állni, majd betesszük a hűtőbe.

Amikor teljesen kihűlt, gombócokat vagy kis rudakat formálunk. Alufóliával kibélelünk egy kis tepsit vagy műanyag dobozt, és arra fektetjük a gombócokat, rudakat. Lefedjük és fagyasztóba tesszük 25 percre.

Ezalatt elkészítjük vízgőz felett a csokimázat is, a csokit kis darabkára törjük, cseppentünk bele pár csepp kókuszolajat. Amikor elkészült, a fagyasztóból kivett megdermedt golyókat, kis rudakat óvatosan megmártjuk a már kihűlt csokimázban.

Utána még egy kis időre betesszük a fagyasztóba, és lehet fogyasztani. Nagyon finom! Hideg helyen tároljuk, mert a csokimáz olvad.