Sült csirkecomb burgonyával, zöldség szósszal

Klasszikus vasárnapi ebédként is megállja a helyét. Különlegességét a zöldségszósz adja.

Próbálok minden ételbe belevinni egy kis "egészségeset', ha alapból nem olyan összetevőket használok.

Nincs sok dolgunk ezen étel elkészítésével. A sütő végzi a dolgát, süt és a krumpli is fő. Egyedül a szósz felett kell egy kicsit állnunk és kevergetnünk, de pillanatok alatt kész van.

Elkészítése egyszerű. Délután volt programunk, így ezért esett a választásom ehhez a fogáshoz, levesnek zöldséglevest készítettem. Szükségem van zöldségleves alaplére. A héten tervem van vele. :-) Hűtőben, fagyasztóban is eláll.

Jöjjön a recept!

Tetszőleges menyiségű csirkecombot veszünk, jól megmossuk, a vizet felitatjuk papír törlőkendővel. Bedörzsölhetjük fűszerkeverékekkel, (tetszőleges), de ha csak sózzuk és borsozzuk, úgyis nagyon finom végeredményben lesz részünk. Én most 8 db felső csirkecombot használtam, a gyerekek miatt nem használok fűszersót, sóztam, borsoztam. Egy jénai tál alját meglocsoltam kis olívaolajjal, majd egymás mellé tettem a csirkecombokat, a tetejét is meglocsoltam olívaolajjal. Vágtam a husik közé almakarikákat és hagymakarikákat illetve 3-4 gerezd fokhagymát apróra vágtam. Kicsi vizet öntöttem a husik alá, majd alufóliával letakarva, alsó-felső programon, középső rácson 1 órán át pároltam 180 fokon. 1 óra elteltével ellenőriztem a husikat, ha puhák, akkor levesszük a fóliát, és pirítjuk még 5 percet, nekünk ez automatikusan a sütési program végén van. Ha külön kell beprogramozni a sütőt, akkor légkeveréses programon kb 5-10 percig tovább sütjük. Amikor szép piros a combunk, akkor kivesszük a sütőből, hogy ne száradjon ki. Félretesszük.

Míg sül a hús, addig a krumplit meghámozzuk. (Én 4-5 közepes nagyságú krumplit használtam. A mennyiségek függnek, hogy hány tagú családnak főzzünk, milyen étkűeknek.) Megmossuk a meghámozott burgonyát, feldaraboljuk, beledobjuk egy fazékba, öntünk rá annyi vizet, hogy épp, hogy ellepje. Sózzuk és fedő alatt közepes lángon elkezdjük főzni, amikor már forr a víz, és zuborog, habot ereszt a krumpli, takarékra vesszük a gázt, és puhára főzzük a krumplinkat. Ha megpuhult, leöntjünk róla a vizet. Én most nem pirítottam meg a krumplit zsiradékon, hanem csak a'la natúr vágtam rá zöldségzöldet és így tálaltam.

Zöldségszósz:

1 bögre zöldségkeverék (kb 2 dl mennyiségű)  (én fagyasztottat használtam, borsó, répa és kukorica)

olívaolaj

só, bors

kb 40-50 ml (növényi) tej (én köles tejet használtam)

1 púpos teáskanál liszt (én gluténmenteset használtam)

Elkészítés:

Olívaolajon megpároljuk a zöldségkeveréket. Amikor elkészült, hozzáöntjük óvatosan adagolva a (növényi) tejünket. Épp, hogy ellepje, ezután hozzászitáljuk a lisztet. Sózzuk, borsozzuk. Ha szükséges, túl sűrű lenne a szószunk - önthetünk hozzá még egy kis (növényi) tejet.  Összerottyantjuk és már kész is. :-) Nagyon finom! Biztos finom lehet tehéntejjel is, de növényi tejjel adott neki egy plusz élményt. Ízt. :-) Természtesen kompóttal, más gyümölcsszószokkal is fogyasztható.