Áfonyás-szezámos palacsinta

img_3791.JPG

Már tegnap kinéztem magamnak ezt a palacsinta receptet Frank Júlia Palacsinta Parti receptes füzetéből. Izgatottan vártam a mai estét, hogy elkészíthessem. Elképzeltem egy ízt, amiben inkább az áfonya dominál, és elképzeltem egy átlag palacsintát. Mmm. finomnak kell lennie. Gondoltam.

Nem volt ez az este sem zökkenőmentes. Csupán 19:00 órától 22.20-ig szorultam bent a gyerekszobába, mert Enikő belázasodott.. Utána meg Bogi nyöszörgött..

Külalakban nem, de ízben mindent visz! Igazi ízorgia! Nem tudom másként jellemezni. Élvezettel ettem minden egyes falatot, és nem, maga a tészta sem egy átlag palacsinta.

Kötelező kipróbálni!

Figyelem a palacsinta GLUTÉNT, TEJET és TOJÁST tartalmaz. Erre allergiások NEM FOGYASZTHATJÁK.

El lehet nekik is készíteni egy mentes alaprecepttel. :-)

Recept:

Hozzávalók:

2,5 dl tej

10 dkg búzaliszt

5 evőkanál cukor (én 3 evőkanál nádcukrot használtam)

3 tojás

1 evőkanál vaníliás cukor (én 1 teáskanál vanília kivonatot használtam)

1 mokkáskanál só (Himalayát ajánlom, istenien kihozza az ízeket)

a sütéshez:

25 dkg áfonya (lehet vegyes gyümölcs is, ha nincs pont otthon csak áfonyánk)

4 evőkanál vaj/margarin/zsiradék

3 evőkanál szezámmag

Előkészítése: A tojásokat alaposan felverem. A tejet beleöntöm, majd a lisztet kanalanként hozzákeverem. Megsózom, ezután 2 teáskanálnyi cukrot és a vaníliás cukrot (vanília kivonatot) is hozzáadom.

Elkészítés: Az áfonyát megmosom, szitán lecsöpögtetem. (ha fagyasztott, akkor felengedem, és lecsepegtetem) A megmaradt cukrot rászórom. Palacsintasütőben felolvasztok egy evőkanál vajat, erre ráteszem az áfonya negyed részét, majd a szezámmaggal megszórom, és ráöntöm a tészta negyedrészét. Közepes tűznél kb. 3 percig sütöm, ezután megfordítva készre sütöm. (Jég)hideg tejszínhabbal kínálhatjuk.