Burgonyás baconos pogácsa

img_3894.JPG

Ez egy egyszerű, kevés összetevőjű isteni finom pogácsa recept.

Az ötletet kedves hobbi szakács barátomtól Hugótól kaptam. Az Ő verziójában hagyma is szerepel, na én ezt kihagytam, mivel Enikő úgy nem valószínű, hogy evett volna belőle.

FIGYELEM: A pogácsa glutént, tejet és tojást tartalmaz.

Recept:

30 dkg burgonya

250 gramm búzaliszt

250 gramm rétesliszt

csipet só

fél csomag szárított élesztő

2 dl langyos víz (vagy tej az élesztő felfuttatásához)

bacon tetszőleges mennyiség

1 tojássárgája a pogácsa megkenéséhez

reszelt sajt a pogácsa tetejére

Elkészítés:

A burgonyát meghámoztam, megmostam, apró kockára vágtam, enyhén sós vízben feltettem főni. Amikor megfőtt, leszűrtem, és a kimért lisztes élesztős tésztához adtam az apróra vágott kisütött bacon darabokkal együtt.  Jól összegyúrtam a tésztát, (kimelegedtem, soha többet érzés töltött el, de aztán a végeredményt falatozva - megérte a gyúrás).

Kézi gyúrás, dagasztás helyett nyugodtan mehet kenyérsütő gépbe is ez a folyamat.

Letakartam és kb 1 órán át kelesztettem. Sütőben is lehet kelesztő programon.

Amikor kb. duplájára nőtt, akkor enyhén lisztezett kézzel kinyújtottam és pogácsa szagattóval kiszagattam, megkentem tojássárgával és szórtam rá reszelt sajtot.

Előmelegített 180 fokos sütőbe középső rácson, légkeveresés programon 20 perc alatt készre sütöttem. Nem nagyon szabad tovább sütni, mert akkor kemény lesz. Bár sütőre válogatja.

A kézi gyúrást, dagasztást leszámítva gyorsan megvan. Kicsit fárasztó művelet, viszont cserébe, házi, finom pogácsánk lesz. Ha viszont kenyérsütőgépben végzed ezt a folyamatot, akkor tényleg egyszerűen, gyorsan megvan és mégcsak ki sem fáradsz. :-)

Kakóval, tejeskávéval, tejjel kitűnő reggeli lehet.