Szezámmagos csirkemell palacsintabundában

szezammagos_csirkemell.jpg

Ez az étel a budapesti évekre emlékeztet. Egyrészt azért, mert amikor ott éltem akkor találtam a neten ezt a receptet, másrészt azért, mert imádtam a kínait. Legutolsó kínai éttermes élményem viszont elég csúnyán végződött. Ételmérgezést kaptam. 2 hétre ütött ki. Azóta nem voltam kínai étteremben.

A képen látható csirkemell a lányok miatt gluténmentes palacsintabundával készültek, de természetesen búzalisztből készült palacsintatésztával is isteni.

Amire szükségünk lesz: 500 gramm csirkemell filé, sűrű palacsintatészta.

Gluténmentes palacsintatészta itt található. Annyit változtattam csak, hogy a banánt kihagytam, és tojáspótlásként 1 evőkanál olajat tettem a tésztához.

Normál, búzalisztes palacsintatészta pedig itt található.

Mindkét esetben tegyünk hozzá kicsivel több lisztet, hogy kicsivel sűrűbb tésztát kapjunk.

Elkészítés: A csirkemell filéket alaposan megmossuk, vizet papírtörlőkendővel felitatjuk, kb 1,5 cm-es kockákra vágjuk. Beleforgatjuk a sűrű palacsintatésztába és forró kókuszolajban kisütjük. Ne tegyünk a serpenyőbe sok csirkemell falatot, mert összeragadnak. Amikor aranybarnára sült, akkor kiszedjük.

A "mázhoz": 50 ml balzsamecet, (sima 10%-os ecet is tökéletes), 2,5 evőkanál nádcukor, 3 evőkanál méz, egy kicsi (épp, hogy színe legyen) ketchup vagy piros arany ételízesítő, 1-2 evőkanál olívaolaj. chili pehely opcionális, szezámmag. Az összetevőket egy tálban jól összekeverjük, a gyerekek adagját kimérjük, hogy abba ne kerüljön chili pehely. A miénkbe ízlés szerint tehetünk, ha csípősen szeretjük. Megforgatjuk benne az omlós csirkemell falatokat és párolt risszel tálaljuk.

Nagyon, nagyon finom ételkülönlegesség, amit mégis fogyaszthatunk hétköznap. Akár vacsorára, vagy ebédre is. Mi párolt riszt ettünk hozzá.