Jegestea - házilag

jegesteafinal.jpg

jegestea_3.jpg

 A világ legfinomabb házi készítésű jegesteája, cukrok, adalékanyagok nélkül.

A kép még tavalyi. 

 Így készítsd:

1,5 liter vizhez (hideg) adjunk 6 db teafiltert, én Pickwick Peach (barack) ízesítésű fekete teát használtam.
Egy kancsóba tegyük őket, hagyjuk állni egy éjszakán át.
Másnap szűrjük le, hogy az enyhén zavaros rész eltűnjön.
Vágtam bele 2 citromból ciromkarikákat.
Csináltam hozzá cukorszirupot (ezenfelül már nem kellett édesíteni).
40 ml viz + 40 ml cukrot felfőztem.
egy kis lábasba beleöntöttem a vizet és a cukrot, közepes lángon addig 'főztem" gyakran kevergetve, míg a cukor elolvadt a vízben.
Ekkor hozzáöntöttem a hideg teához.
Betettem a hűtőbe és fogyasztás előtt jéggel kínáltam.
1. lépés
kiöntjük a hideg teát a poharunkban
2. lépés
nyakon öntjük jó sok jéggel
én egy 3 dl-es pohárhoz 7 db jégkockát adtam.
Fontos a sorrend, hogy itt a tea tetejére dobjuk a jégkockákat.

Nagyon finom, intenzív, frissítő ízt érünk el. Sokkal finomabb, mint a bolti. (én a boltit nem szeretem, ezt ma megkóstoltam és csak ittam és ittam és ittam :-)) Tökéletes vendégváró. Bár szoptató anyukáknak óvatosan. Koffeint tartalmaz.