Kakaóvajas házi bonbon

img_3998.JPG

A képen látható bonbonok tesztalanyok. Sajnos hivatásukat nem élték meg, ugyanis kettő kisegér megfalatozta őket, 1 db jutott az Anyukájuknak is. Nagyon finom. Utánpótlás hamarosan készül.

A tesztelés célja az lett volna, hogy a kakóvajjal készült házi bonbonok mennyire olvadnak szobahőmérsékleten, ugyanis a kókuszolajjal készülteket nem lehet sokáig szobahőmérsékleten hagyni. Szeretnék Bogika Doktornénijének és asszisztensének vinni "kóstolót", mert annyira kedvesek és vigyáznak Bogikára. :-)

Leírom, hogy ennek a 6 db-nak a készítéséhez miket használtam fel: 2 evőkanál kakaóvaj, 2 evőkanál magas kakaótartalmú cukrozatlan kakaó, 1-1,5 evőkanál Xilit (más cukorral is használható),

Opcionális: mazsola, vörösáfonya, dió, mandula, aszalt gyümölcsök.

Elkészítés: a kakaóvajat vízgőz felett felolvasztottam, beletettem a Xilitet (cukor helyettesítő), addig kevertem míg "elolvadt" benne a cukor, ha kristályos marad, akkor ropogni fog a fogunk alatt, beletelt jó pár percbe, míg elolvadt a cukor a vízgőz felett. Végezetül belekevertem 2 csapott evőkanál kakaóport. Jól elkeverjük a kakaóport, majd még melegen kiskanál segítségével szilikon formába vagy jégkockatartóba kanalazzuk a folyékony csokinkat. Ezután betesszük fagyasztóba és nyugodtan ott éjszakázhat. Másnap kivesszük, egy picit hagyjuk szobahőmérsékleten és lehet fogyasztani. Nem lesz jeges, fagyos. Ja én tettem mindegyik bonbonomba 1 szem mazsolát.

Megjegyzés: Cukrot, cukorhelyettesítőt ízlés szerint teszünk bele, aki édesebben szereti, az tegyen többet bele. Nagyon, nagyon finom bonbonunk születik. :-)