Egy szelet Galyatető

Egy fantasztikus tortából szeretnék Nektek egy szeletet bemutatni, ami jelen esetben a Galyatető Túristacentrum.  Vessetek csak rá egy pillantást! Bár betonból készült, mégsincs szocreálos beütése. Modern, meleg, barátságos kívül-belül.

Esti fényben

Az őszi megnyitó utáni napon ellátogattunk erre a helyre, megnéztük az újjáépített kilátót is többek között. Biztosan emlékeztek a régi kőkilátóra, belső szűk lépcsőivel, a tetőn lévő vaskorlátaival, hisz kötelező látnivaló volt. Osztálykirándulások kedvelt célállomása. Na ezt a kőkilátót újították fel. Két irányú felfele menet, és lefele jövet lépcsővel. Zseniális, aki ezt kitalálta, hisz, így nem ütközik senki, nem kell várakozni, hogy fel vagy lejussunk, nem kell a gyereket félretoszítani, hogy elférjünk egymás mellett. :-) Bár meglepő módon így is egy szirkányi tériszony fellépett, de csak az elején. Fent már a tériszonyt elnyomta a panoráma. A fák koronái nem lógtak bele a kilátásba, mivel 13 méterrel "megtoldották". :-) Igaz nem volt tiszta időnk, de így is élveztük a kilátást. 990 méter magasan voltunk!

Feljutottunk! :-)

Kilátás, csodás! :-)

Ahogy bandukoltunk fel a kilátó csúcsára - kis színes megvilágítású körablakokra lettünk figyelmesek. Ezek az ablakocskák nem mások voltak, mint a kilátóban kialakított IGEN! :-) un. bivakszálláshelyek. Eszméletlen! Óceánpart mellett lakókocsiban már laktam a természetben, de még fent a magasban nem aludtam egyet sem. Ki akarom próbálni. Persze gyerekek nélkül. Mekkorra feeling lehet!

Túrázó, természetbarát barátaimnak, ismerőseimnek, olvasóimnak ajánlom figyelmében!

Hogyha nem szereted a magaslatokat, akkor viszont választhatsz más szállás alternatívát. Mi 2015 december közepén a Turistacentrumban elhelyezett egyik zuhanyzós szobát választottuk családostul. Minden szobának van jele, a miénk a Hód volt, a Zöld szoba. A szoba ajtaján egy hód kukucskált. (rajzolva) Amúgyis imádjuk a hódokat, olyan édesek, rengeteg természetfilmet láttak már a lányok a hódokról. :-) Bogika Hódor-nak hívja, pedig nem GoT fun. :-)

Ha családostul mész mindenképp ilyen szobát válassz magadnak. 4 ágy található bent, 2 lent, ami összetolható, és kettő fent un. minigalérián, leesésgátlóval.

A szobáról néhány szóban: makulátlan tisztaság, kényelmes ágyak, puha takaró, nem lópokróc :-) A szoba hőmérséklete kellemes, komfortos. A tundrabugyit és jégeralsót nyugodtan otthon lehet hagyni, és a gyerekekre sem kell vastag pizsamának álcázott jelmezt adni. A falak vastagak, jól szigetelnek. Noha fent vagy a hegytetőn, és körülötted csak fák vannak és maga a természet, mégsem félelmetes, még télen sem, amikor nem takarja a tájat barátságot fehér, pihe-puha hó. Kopárság volt, fekete fák, szürke táj, mégsem tudtam előidézni gyerekkorom kedvenc elalvás előtti időtöltését, amikor minden új helyen leforgattam egy "filmet" az agyamban, kietlen tájról, zombikról stb.. Olyan békességes volt minden, egyáltalán nem volt félelemetes. :-)

A szoba felszereltségéhez még sorolnám a szekrényeket, úgy rémlik 3 volt bent, amibe tökéletesen elfér minden. Még ha kisgyerekekkel is jössz, és becsomagolod az egész házat 3 napra, akkor is elférsz, de ha nem, mert magadnak is becsomagolod az egész házat, (ami kizárt, miután vannak gyerekeid :-)) akkor kint a folyóson vannak zárható szekrények.

A puha takarók mellé adtak, puha plédet, természetesen semmi szükség nem volt rá. Személyenként kikészítettek egy nagy törülközőt és egy arctörülközőt. Egy turistacentrumban! Szóval, látod mennyivel könnyebb lesz a hátizsákod, csomagod tartalma, ha itthon hagyod a tundrabugyit és a törülközőt?! :-)

Viszont mini szappan nem volt, úgyhogy azt vigyél magaddal. A szoba teljesen komfortos volt. Ha viszont az a típus vagy, aki imádja a fürdőjét összekötni a gőzfürdővel, akkor sorry, azt itt nem teheted meg. :-) A fürdő (zuhany) víze meleg volt, de nem forró. Pont olyan hőmérsékletű, ami felfrissít, a nap bármely szakaszában.

A szobáról sajnos mi csak ilyen képet tudtunk készíteni, de a google-ben rá tudsz keresni a szobákra is. Ezen a képen vicces módon mindannyiunk szeme csukva van, gondolom pont akkor pislogtunk. Egyik délutáni alvás utáni állapot. Este viszont a lenti ágyon aludtunk mind a 4-en. Édes volt érezni a gyerekek szuszogását. Bár édesebb lett volna ezt nem délután 6-kor tenni. :-) Korán fekvőek. Szerencsére másnap kibírták este fél 8-ig, így tudtuk élvezni a kandalló melegét. :-)

Szobánk. (Zöld szoba)

Kandalló

Van még un. bakancsos szállás kialakítva az épületben, aki baráti társasággal megy, vagy párjával, de mindenképpen gyermektelenül, akkor nekik tökéletes. Bővebb infót a honlapjukon olvashatsz.

Az étterem nagyon szép, igényesen kialakított. Ez sajnos meg is téveszti a betérő vendégeket, mert leülnek és várják a kiszolgálást. Mi is így tettünk. Ősszel is és most is. Jöttek is, nem húzták a szájukat, nem szóltak be, hanem hozták az étlapot, aztán kihozták az ételt. Egy turistacentrumban! :-) Az ember megfeledkezik arról, hogy hol is van, melyik turistacentrumban szolgálnak ki? Mindenhol a pulthoz kell menni.

Valójában itt is, kb 1,5 nap után vettem észre a kiírást, de ők kedvesen kihozták nekünk a megrendelt ételt, és a félpanziót is, vitték-hozták a lányoknak melegíteni az ételt (ételallergia). Egyetlen rosszalló nézés nélkül.

A lányok ételallergiái miatt mi most vittünk nekik ételt, hideget és meleget. Az egyik hölggyel beszéltem és kérdeztem, ha legközelebb mennénk, akkor tudnának biztosítani a lányoknak melegételt, gondolok itt egy burgonya vagy rizsköretre, natúr (grillezett) csirkemell fillére, és azt mondta igen, persze. (Vegetáriánusoknak és vegáknak is)

Kicsit "fájt", hogy a gyerekek miatt limitáltak voltak a szabadidős tevékenységeink.. Nem tudtunk túrázni, nagyokat sétálni sem. A gyerekeknek a nagy élményt a babakonyha nyújtotta, ami az étteremben található, a kisvasútpálya mellett.. Ha nálunk lett volna a hátihordozó már tágabb lettek volna a lehetőségeink és 20 perc helyett 1 órát is tudtunk volna sétálni.

Kinek ajánlom a helyet? Mindenkinek, aki szereti a természetet, a csendet, tud gyönyörködni a táj szépségében, imád friss levegőn lenni,  a sportolóknak, vannak különböző sporttáboraik is, futó, bringás, rendezvényszervezéssel is foglalkoznak, csapatépítőkkel stb!  Minden természetbarát figyelmébe ajánlom, aki vágyik aktív pihenésre, vagy akár passzívra is, mert olyanok a lehetőségei, aki békességben van a természet csendjével és nem hiányzik neki a város zaja, és a sok inger. Ha olyan személy vagy, aki nem bírja a csendet, nem bírja az "ingerszegény", avagy tompított környezetet, akkor menj egy hotelbe. :-)

Ételek! isteni finom ízélményekben volt részünk. Sajnos fotót nem készítettem, reméltem, hogy találok az interneten képet, de eddig nem jártam sikerrel. Így, el kell mennetek, hogy magatok is megbizonyosodjatok róla.

(Íz) Beszámolót kérek! :-)

Akinek van természetjáró igazolványa kedvezményesen foglalhat szállást.

Ha esik a hó, ha nem mindenképp Galyatetőn van a helyed! :-)

Info itt és facebook-os oldalon.