Rántott csirkemell sütőben

img_4149.JPG

N. a minap megemlítette, hogy nagyon ritkán sütök rántott húst. Igaza volt, nem szeretek állni a serpenyő felett, nem szeretem az olaj szagát, még ha kókuszolajban is sütöm, akkor sem szeretem a "tocsogós érzést". Aztán eszembejutott, hogy ha fasírtot, rántott zöldségeket készítek sütőben, akkor miért ne süthetnék rántott husit is?

A mi esetünkben helyettesítettem a tojást, és gluténmentes zsemlemorzást és lisztet használtam, akinek nem ételallergiás, az készítheti a husiját liszt, tojás és zsemlemorzsa használatával.

Nekünk a következő hozzávalókra volt szükségünk: 6 db csirkecomb, só, rizsliszt, 2-3 evőkanál kukoricakeményítő - 6-7 evőkanál vízzel elkeverve, ez lesz a tojásunk, gluténmentes zsemlemorzsa. Ha elfogy a "tojás", akkor újra kikeverek egy ilyen mennyiséget. Tökéletesen megtapasztja a bundát a tojáshelyettesítőnk. :-)

Elkészítés:

A husikat alaposan megmossuk, leszárítjuk. Besózzuk. Állni hagyjuk kb fél óráig. Utána jön a panírozási művelet.

1. mélytányér: rizsliszt

2. mélytányér: A kukoricakeményítőt a vízzel habosra keverek, (ez tölti be a tojás szerepét)

3. mélytányér: gluténmentes zsemlemorzsa, én most nagyobb szemcséset, barna színűt használtam, ezzel "látványosabb".

A csirkecombokat először a rizslisztbe márottam bele, majd jött a "tojás", és a végén meghempergőztettem gm zsemlemorzsába. A sütőrácsot a középső fokozatba helyeztem, alá ment egy zsírfogó tálca, és 180 fokon alsó-felső sütési programon 1 óra alatt aranybarnára sütöttem. Nem volt száraz, nagyon finom, zsírmentes rántott hús született. Eredetileg a lányoknak, mivel mentes volt, de N. rácuppant. Aztán én is. Abbahagyhatatlan finomság. Burgonyapürével tálaltam, mi savanyúságot ettünk hozzá, a lányok szilva befőttet.

Jó étvágyat!