Sütőtökkrémelves 1.

Avagy SütőtökRÉMleves? N. szerint igen. :-) Nem volt hajlandó megkóstolni sem. A gyerekek is ilyenek, igaz ők "színre" osztályoznak. Ha nem tetszik nekik a leves színe, jön a "Nem szeretem" szöveg. Persze bele sem kóstoltak. Nem egyszerű az Anyák élete. :-). Viszont nekem annyira ízlett, hogy egymás után 3x is szedtem. A jó hír, hogy mind az enyém. :-) 

img_4180.JPG

 Amire szükségünk van: egy kis üveg bébi sütőtökpürére, (én Kecskemétit használtam 4 hónapos kortól) ez volt itthon a spájzban - vagy kb 200 gramm sült sütőtökre. 1 liter hús alaplére, lehet kockából is.Fűszerek: só, bors, 1 tk kurkuma, 1 tk gyömbér, 1 tk szerecsendió, fél narancs reszelt héja és leve, egy darab fahéj rudacska ezt a vége felé tettem bele, 2 dl (növényi) tejszín.

Elkészítés: A sütőtökpürét belekeverjük a meleg (megfőzött) alaplevünkben, fűszerezzük ízlés szerint a fent felsorolt fűszerekkel. Beleöntjük a 2 dl tejszínt és összeturmixoljuk. Készen is van, tökmaggal tálaljuk. Ha kicsit hagyjuk állni fogyasztás előtt, még jobban összeérnek az ízek és még finomabb levesünk születik.

Nem győztem enni, nagyon finom fűszerezésű leves lett.. Persze a sütőtök ellen lázadóktől ne várjunk csodát. Bele sem fognak kóstolni.:-)

img_4181.JPG