Toffee cukorkák gyömbér töltettel

img_4398.JPG

img_4395.JPG

Vasárnap délelőtt kávéházban voltam Miskolcon, egyik legkedvesebb, Budapesten élő barátnőmmel, Gabóval. (Cukormentes) Karamellás Lattét ittam, rizstejjel. Innen jutott eszembe, hogy ilyet én is tudok készíteni, mert van egy kipróbált nagyon finom krémkaramella (Toffee) receptem. Ebben a bejegyzésemben.  Aztán, ahogy ilyenkor lenni szokott, tovább pörögtek a gondolataim. Eszembejutott, hogy Gabó nagyon szereti a gyömbérrel töltött cukorkát. Így jött ez az isteni párosítás. Az eredmény: lágyan olvadó, bársonyos toffee cukorka, kellemes gyömbér szirup töltettel.

Elkészítése nagyon egyszerű.

Toffee réteg:

100 gramm margarin, olaj, kókuszolaj stb (én kókuszolajat használtam)

100 gramm nádcukor (akinek diétája nem engedi, az használhat más édesítőt, Eritrit, Stevia stb)

4 dl tejszín (én rizstejszínt használtam)

Egy tapadásmentes serpenyőbe mérsékelt tűzön odatesszük a zsiradékot és a cukrot. Néhányszor megkeverjük. Beletellik egy kis időbe, míg egyneművé válik, de nem szabad kételkedni és feladni, mert eljön az az idő, de előtte teljesen szétválik a két bázis, aztán hirtelen összeér. Ezután lassan beleöntjük a tejszínt, közben állandóan kevergetjük, én szilikonos habverőt használtam. Amikor szép egynemű állagot kapunk, akkor rottyantunk rajta egyet és el is lehet zárni.

Ha nem azonnal használjuk fel kicsit megdermed. Érdemes felhasználás előtt egy picit melegíteni rajta, úgy szebben lehet csurgatni, önteni.

Szilikon bonbon formát elővettem, egy kávéskanál toffee krémet belekanalaztam, erre jött egy kk.gyömbér szirup és a tetejére ismét toffee krém. Pár órára betesszük a hűtőbe. Kivételkor nem lesz jeges, azonnal fogyasztható, nagyon finom selymes ízű, olvadós, bársonyos cukorkát kapunk. Lehet turbózni az élvezeteket, csokimázzal is be lehet vonni, de én azt most nem bírtam kivárni. :-)