Vaníliás túrógombócok kosárkákban

Glutén, tej és tojásmentesen (cukormentesen is elkészíthető).

vanilias_turogombocok_kosarkakban.jpg

Holnap nemcsak a márciusi ifjakat ünnepeljük, hanem N. szülinapját is.

Már 2 napja iszonyú migrén gyötör - a szeles időnek köszönhetően, így valami egyszerű - de mégis finom és mutatós "tortát" szerettem volna összedobni.

Az alapötlet egy hamis túrótorta lett volna, vanília vagy citromkrémmel. Aztán ez a virágocska lett belőle.

Elkészítése egyszerű:

Szükségünk van egy adag hamis túrógombóc alapra. Teljes receptért kattints ide.

2/3 csésze kölest felteszek főni 2 csésze vízzel, csipet sóval és 1 EK zsíradékkal (én most kókuszzsírt használtam). Kb. 10-15 perc után, mikor majdnem szétfőtt a köles, öntök hozzá 1 csésze növényi tejet (én rizstejet használtam), majd 1/3 csésze  kukorica darát (rizsdara is mehet vagy simán köles is) és ízesítettem citromlével és cukorral. Ha megfőtt (ez kb. még 5 perc) leveszem a tűzről, lefedem és hagyom hűlni.

Ha már nem forró belekanalazom a kis kosárkákba erre jön a vaníliás krémünk. A tetejét, csokiforgáccsal szórjuk meg, de tehetünk rá (növényi) tejszínhabot, megszórhatjuk dekor szórócukorral is. Kedvünkre diszíthetjük. 

Vaníliás krém:

1 csomag Bourbon vanília puding, 3-4 ek Eritrit (egyéb édesítő) 4 dl rizstejszín vagy sima főzőtejszín, akinek nem gond a tejfehérje. 

Elkészítése a csomagoláson leírtak szerint, csak tej helyett tejszínt adunk hozzá.

Megjegyzés:

  • Ha épp nincs otthon Bourbon vanília puding, akkor egyszerűen a sima vanília pudingunkba keverünk 1 rúd vanília kikapart magját vagy 1-2 tk. bourbon vanília port teszünk a pudingunkba.
  • Akinek nem gond a tejfehérje, készítheti a fenti desszertet tehén vagy laktózmentes túróval, de így is érdemes kipróbálni. Garantált siker.:-)

 Forrás: hamis túrógombóc