Rántott csirkemell glutén, tej és tojásmentesen

rantott_csirkemell_1.jpg

Egy korábbi bejegyzésemben már írtam Nektek, hogy miért nem szeretek rántott húst sütni serpenyőben, ezért inkább a sütős verzióját preferáltam. Itt találod. 

Na de az igazi, gyermekkorunk álomvilágát idéző vasárnapi húsleves, rántott hús, burgonyapüré menü ízeit idézve azért bevallom, nem pontosan azt az ízt kaptam vissza. 

Így mély levegőt vettem - és nekiláttam bundázni és szép sorjában kistüni a husikat. Pikk-pakk kisültek. Isteni finomak lettek, kívül ropogósak, belül omlósak. Nem is értem, hogy eddig miért tartottam tőle.

Norbinak fel sem tűnik, hogy nem "sima" rántott husit eszik.

Amire szükségünk van: 6 db csirkemell, só, olaj/zsír

Bundázáshoz ebben a sorrendben: rizsliszt, 2 evőkanál kukoricakeményítő 8 evőkanál vízzel elkeverve (1 ek. kukoricakeménytőre 4 ek vizet számolunk), gluténmentes zsemlemorzsa

Elkészítés:

A husikat alaposan megmossuk, nem kívánatos részt levágjuk. Lecsepegtetjük (áttöröljük törlőkendővel), sózzuk. 3 mélyebb tálba vagy tányérba előkészítjük a bundázáshoz való alapanyagokat.

1. tálba rizsliszt kerül

2. tálba kukoricakeményítővel elkevert víz (1 ek.-ra 4 ek.vizet számolunk)

3. tálba gluténmentes zsemlemorzsát teszünk.

A husit először a riszlisztbe mártjuk bele, majd villával, vagy óvatosan kézzel beleforgatjuk a kukoricakeményítős folyadékba (ez helyettesíti a tojást - tökéletesen), legvégül pedig a zsemlemorzsába hemprgőztetjük meg.

Majd jöhet a sütés. Mindenki az olaját használja, mi kókuszzsírt használtunk most. Az olajat felhevítjük és óvatosan belehelyezzük a serpenyőbe a kisütni kívánt husikat, amennyi belefér, az enyémbe 3. Aranybarnára sütjük mindkét oldalát mérsékelt tűzön, hogy ne égjen meg a külseje és belül átsüljön. Pár perc alatt elkészül.

Lecsepegtettem, a tetejét pedig törlőkendővel átitattam,hogy némiképp csökkentsem az olajos érzetet.

Köretnek burgonyapürét készítettem, habzsákból kinyomtam. A gyerekek szeretik, ha nemcsak kiporciózom nekik a köretet, hanem viszek bele valami formát is. Volt már, hogy sütikiszúróval formáztam meg a burgonyapürét. Nagy sikere lett a maci alakú burgonyapürének.

Ehetünk mellé, kompótot, befőttet, savanyúságot, aki szereti, párolt kukoricát, párolt zöldségeket, amit épp megkívánunk.

Nagyon finom!

Tipp: kukoricakeményítő helyett, növényi tejszínnel is helyettesíthetjük a tojást. Úgyis nagyon finom.

rantott_csirkemell_2.jpg