Málna smoothie zabpehellyel

Ez egy végtelenül egyszerű laktató és tápláló finomság. Én tejmentesen készítem. Reggelire vagy vacsorára fogyasztom, de lehet két étkezés között "nasiként" is. Tehéntejjel is elkészíthető.

Recept:

1 marék fagyasztott málna

2-3 dl (növényi) tej

2 evk. őrölt zabpehely (én gluténmenteset használtam, és készítés előtt őröltem meg egy aprítógépben)

ízlés szerint méz

Elkészítés:

A fagyasztott málnát egy magasfalú keverőtálba helyezem, hagyom pár percig állni, majd rákanalazom a 2 evőkanál zabpelyhet, ezután ráöntöm a 2-3 dl (növényi) tejet. Botmixerrel összeturmixolom. Pohárba töltöm. Ízlés szerint mehet bele 1-2 teáskanál méz is, de enélkül is finom.

Én kenyér helyett szoktam fogyasztani. Persze, aki még "kenyérfaló" az nem fog még jól lakni vele, hiányolni fogja azt a telített érzést, amit, főleg a bolti kenyerek adnak, de ki lehet váltani vele 1 szelet kenyeret, aztán az egész reggelidet, illetve vacsorádat. Jól lakott leszel, de mégsem fogod érezni, azt a telítettséget, hogy mozdulni sem bírsz. Könnyednek, mégis jóllakottnak fogod magadat érezni. Ez aztán a szabadság! :-)