Szezámmagos mézes, omlós husi sütőtök ágyacskákban

img_3755.JPG

Ez egy általam improvizált étel. Nagyon finom. Külön-külön is és így 3in1-ben is. Könnyed, laktató. 

Recept:

1. Husi:

500 gramm lapocka (kicsontozott)

2 evőkanál ketchup (házi készítésű a legjobb, vagy E-stop)

2 evőkanál méz

2-3 kápia paprika (szirmokba vágva (karikára))

só, bors

3 evőkanál extra szűz olíva olaj

szezámmag

kevés víz

Elkészítés:

Husit fél centis kockákra vágom. Majd a szezámmag kivételével elkészítem a pácot, bepácolom vele a husit, és minimum fél órára beteszem a hűtőbe. Most legutóbb nekem egy éjszakát állt a pácban.

Egy kukta aljába kevés olíva olajat öntök, felforrósítom, majd beleöntöm a pácolt husit, fehéredésig főzöm, öntök alá kevés vizet, hogy félig ellepje a husit. (ez azért kell, hogy ne ragadjon le a mézes husi) Majd ráhelyezem a kukta fedőt, maximum gázon sípolásig párolom, főzöm, sípolás után, tartalék lángon folytatom a főzést, kb. 20-30 percig. (Minden kuktához van főzési javaslat, hogy az egyes húsokat, zöldségeket stb, hány percig főzzünk). 20-30 perc letelte után elzártam a gázt, és hagytam, hogy a saját melegében "főzze" még magát tovább. Eredmény, szaftos, puha, omlós finom mézes husi.

2. Rizs köret:

1 bögre rizs (fehér, jázmin, barna, vad stb)

2 bögre viz

egy csipet Himalaya só

Elkészítés:

1 bögre rizst átválogatunk, alaposan megmosunk. Majd feltesszük főni a 2 bögre vízzel, teljes lángon, amikor elkezd forrni, akkor tartalékra kapcsoljuk a gázt. Ha a rizs megduzzadt, akkor el is zárhatjuk, és hagyjuk a saját gőzében megpuhulni a rizs szemeket. 

3. Sütőtök

Tetszőleges mennyiségű sütőtököt feldarabolunk, 190-200 fokon, alsó-felső sütési programon, középső rácson, kb. 45-60 perc alatt puhára sütünk. Majd kivesszük, tányérra szedjük őket.

Tálalás:

Veszünk egy tűzálló tányért, lehet mély, vagy lapos. (lapos tányérba több csónakocska elfér)

Beleteszünk 1 megsült sütőtököt, aminek van "talpa". Csurgatunk rá mézet. Erre következik a finom, párolt rizsünk. Ennek a tetejét meglocsoljuk a pácolt, mézes-ketchupos szafttal. Majd ráhalmozunk omlós husi darabokat, és az édesre főtt paprika szirmokat.

A végén megszórjuk szezámmaggal. Majd sütőben pár perc alatt kicsit megpirítjuk a szezámmagot, de pirítás nélkül is nagyon finom.

Finom ízkombinációjú ebédünk lesz, ami könnyed jólakottság érzésével tölt el. Természetesen leves megelőzi a főételt. Most nálunk Almakrémleves volt. Recept itt.

Megjegyzés: Természetesen a húst lehet főzni rendes lábasban is, én azért szeretem a kuktát használni, mert lerövidíti a konyhában töltött órák számát. Ha rendeltetésszerűen használjuk, tehát ha nem töltünk bele több vizet, ételt, mint amennyi a maximum vonal jelzi, akkor nem történhet robbanás, illetve, ha figyelünk a sipoló hangra. Én személy szerint nagyon szeretem. Nekem egy átlagos, pár ezer forintért vásárolt sima, mezei kuktám van. :-) Megéri az árát. Finomabbak benne az ételek.