Gombakrémleves tejmentesen - dióval

gombakremleves.jpgA lányok miatt növényi tejszínnel készítettem, de természetesen elkészíthető sima tejszínnel is. 

 

Ez egy nagyon finom, egyszerű, és gyors gombakrémleves. Lehet tunningolni mindenféle ízekkel, és levesbetéttel ízlés szerint, de így a'la natúr is nagyon finom, ízletes levesünk születik.

Hozzávalók:

2-3 evőkanál zsiradék (olaj/vaj/margarin)

1 nagy fej vöröshagyma (vagy 2 kicsi)

500 gramm gomba (én barna csiperkét használtam)

só, bors

200 ml tejszín (én növényi tejszínt használtam)

petrezselyem (szárított is tökéletes)

pár szem dió

Előkészítés:

A hagymát apróra vágom, a gombát kockákra. (egy pár szem gombát viszont csíkokra, azt félretesszük)

Elkészítés:

A zsiradékon a hagymát megdinsztelem, amikor már üveges,  akkor az addigra már apró kockára vágott gombát hozzáadom, sózom, borsozom ízlés szerint, majd öntök alá egy kis vizet, (hogy ne kapjon oda az alja), mérsékelt tűzön puhára párolom. Amikor puha, akkor átöntöm egy magasfalú keverőtálba, és összeturmixolom, közben folyamatosan adom hozzá a tejszínemet. Amikor már szép krémes, akkor visszaöntöm a fazékba, és felfőzöm, újrarottyantom és már kész is.

A félretett gombacsíkokat kevés zsiradékon megpirítjuk. Majd kivesszük, félretesszük.

Tálalási javaslat: mély tányérba merjük a levest. Megszórjuk friss, vagy szárított petrezselyemmel (ízlés szerint más fűszernövénnyel is lehet), óvatosan (hogy ne merüljenek el) ráteszem a gombacsíkokat, majd a tányér közepére teszek pár szem diót. Lehet próbálkozni más magvakkal is, nekem a leves valahogy diót "vonzott" be.

Nagyon finom, laktató!